Gluténmentes fekete-fehér süti gyümölccsel

A hűsítő finomságok mellett nyáron szerintem a kevert sütik is nagyon előnyösek, egyrészt mert nagyon egyszerűen, hamar megvannak, nem kell sokat időznünk a konyhában, másrészt pedig azért, mert ilyenkor általában tele van az udvar finomabbnál finomabb gyümölcsökkel, és ezek a sütik bármilyen gyümölccsel elképesztő jól működnek.
Nálunk június közepétől cseresznye és málna dömping van, így én most cseresznyével készítettem el ezt az isteni süteményt. Nem szerettem volna a szokásos joghurtos, vagy grízes verziót készíteni (pedig azokat is imádjuk), ezt a fekete-fehér süti tippet drága Keresztanyukámtól kaptam.
Lássuk hát, hogyan készül! 

Hozzávalók
  • 250 g BROLL gluténmentes süteményliszt
  • 4 tojás
  • 140 g cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 250 g vaj vagy 200 g zsír
  • 2,5 dl tej
  • 2 ek. kakaópor
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, majd félretettem. Én vajat használtam - pedig Nóri (Tündérkeresztanya) szerint zsírral még finomabb a végeredmény -, hozzáadtam a cukrot, majd robotgéppel kikevertem. Mehetett bele a 4 tojássárgája, majd szépen adagoltam hozzá a sütőporral elkevert lisztet és a tejet, és robotgéppel krémesre kevertem.
A lisztes masszát kettéválasztottam, majd az egyik felét kakaóporral megszíneztem - és adtam hozzá még egy kevés tejet, mert így egy picit sűrűbb lett. A felvert tojásfehérjét is kettészedtem, egyik felét a "fehér", másikat a "fekete" részhez adtam és óvatosan dolgoztam bele, hogy ne törjem össze a habot.
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem először a fehér, majd a kakaós tésztát és villával kicsit "megbolygattam", hogy itt-ott elegyedjenek a színek.
A már kimagozott cseresznyét megforgattam egy kis rizslisztben, majd így szórtam a sütemény tetejére.
175 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem.
Nagyon könnyű és szaftos süti lett a végeredmény, nálunk mindenkinek nagyon ízlett. :)



Share:

0 hozzászólás