Tejszínes meggyleves

Nyáron nincs is jobb, mint egy hideg gyümölcsleves. Mi mindegyik verziót nagyon szeretjük, legyen szó krémlevesről, vagy vegyes gyümilevesről. Eddig sosem tejszínesen készítettük, úgyhogy joggal éreztem úgy, itt az ideje elindítani a tejszínes gyümölcsleves pályafutásomat is.
Bár már itt-ott érik a meggy, nálunk sajnos még nem, így a tavaly eltett meggyet vetettem be, de hogyha Nálatok van friss, akkor nyugodtan használjátok azt, biztos, még finomabb lesz! :)

Hozzávalók
  • 750 g meggy (+ én a befőtt levét is beletettem)
  • 1,5 l víz
  • csipet só
  • 4 ek. cukor
  • fahéj ízlés szerint
  • kevés mézeskalács fűszerkeverék (ez vicces, de nem találtam se szegfűszeget, se csillagánizst itthon, ebben pedig minden ilyen jó benne van :D)
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 ek. gluténmentes liszt
A meggyet betettem egy lábosba, felöntöttem a vízzel, hozzáadtam a sót, cukrot, fűszereket, majd elkezdtem főzni. Elkevertem a tejszínt a liszttel, majd mikor felforrt a leves, 1,5 merőkanállal óvatosan a tejszínhez kevertem. Egy szűrőn át csurgattam vissza a levesbe - hogy az esetleges lisztcsomók ne rontsák a végeredményt.
Megvártam, míg kihűl, akkor hűtőbe tettem, és hidegen fogyasztottuk. :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás