DECEMBER 17. - Diós hókifli rizslisztből

Mostanság látom, hogy sokan töltve készítik a hókiflit - nem a tésztába teszik a darált diót, hanem van egy sima tészta, amit megtöltenek diós töltelékkel. Tutira úgy is nagyon finom, de mi gyerekkoromtól kezdve ezt a változatot készítjük és nagyon szeretjük! :)
Glutén-, tej- és tojásmentes is egyben!


Hozzávalók
  • 200 g rizsliszt (én Kenyérvarázs rizslisztet használtam)
  • 100 g darált dió
  • 60 g porcukor
  • 1 csipet só
  • vanília aroma
  • 150 g Liga magarin
  • forgatáshoz: porcukor

A rizslisztet elkevertem a darált dióval, porcukorral, sóval, vanília aromával, majd elmorzsoltam a margarinnal és ruganyos tésztát gyúrtam belőle.
Rizslisztes felületen átgyúrtam, majd 30 darabkára osztottam a tésztát és a kis gombócokból kifliket hengergettem.
Sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket, 175 fokos sütőben 25 percig sültek  - ha több, ezáltal kisebb kifliket készítetek, akkor elég kevesebb ideig sütni.
Még melegen porcukorba forgattam őket, majd miután kihűltek, dobozba tettem őket és várják a karácsonyt. :) 





Share:

4 hozzászólás

  1. Szia, tojas sargaja nem kell a tesztaba? Nem lett egy ruganyos tesztam kimondottan. Most hulnek a kiflik a talcan, de nagyon poronyok, esnek szet a kezemben igy langyosan :/

    VálaszTörlés
  2. 2x is neki álltam. Szétfolyt, rattyok lettek. 😔

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nekem is hullik szét. Az ideg megol..

      Törlés
  3. Sajnos az enyém is szétfolyt. Lehet, hogy sütés előtt a tésztát hűtőbe kellett volna tenni. Más receptekben legalábbis ezt írják.

    VálaszTörlés