DECEMBER 7. - Bejgli rizslisztből

Megmondom őszintén: ezt hatalmas falatnak éreztem. A bejgli "csak simán gluténmentesen" is kihívás, nemhogy rizslisztből. De nem lettem volna hű önmagamhoz, ha nem vágtam volna bele a rizslisztes bejgli hadjáratba. És milyen jól tettem! 

Gyönyörűek lettek (kivéve a diósat :D) és nagyon finomak - sütöttem a hagyományos mákos változatot, nálunk ez az örök kedvenc, de most újítottam egy picit: rumos-diós-mazsolás lett a másik rúd bejgli. Úgyhogy jelentem:  a család új kedvencet választott, míg eddig mindenki egyöntetűen a mákos mellett pártolt, a mai rumos-diós akció mindenkit átállított a sötét(ebb) oldalról. :)
A bejegyzés végén a diósról is van egy kép, de meg kell, hogy mondjam, nekem a diós bejgli sosem lesz esztétikus... ő a kis szürke kisegér, aki szépen megbújik a többi között, eltűnik, miközben nagyon jófej. Úgyhogy azért lőttem róla is képet, mert nagyon finom és próbáljátok ki, de csak a bejegyzés végére került szegénykém. :D

Hozzávalók 2 kisebb rúd bejglihez
  • 260 g rizsliszt
  • 10 g útifűmaghéj
  • 60 g cukor
  • 1 csipet só
  • 4 g porélesztő
  • 100 g Liga margarin
  • 75 ml tej
  • 1 tojás
  • Töltelékekhez
    • 100 g darált mák
    • 60 g porcukor
    • 4 ek. tej
    • 120 g darált dió
    • 60 g porcukor
    • 2 ek. tej
    • rumaroma
    • mazsola
  • Tetejére
    • tojás
A rizslisztet elkevertem az útifűmaghéjjal, cukorral, sóval, porélesztővel, majd elmorzsoltam a margarinnal, ráöntöttem a tejet, beleütöttem a tojást és alaposan összedolgoztam a tésztát - ragacsoska lesz még, de nyugodtan takarjátok le és várjátok a csodát.
Addig elkészíthetitek a töltelékeket, borzasztóan egyszerű a dolgunk, a darált mákot elkeverjük a porcukorral és 4 ek. tejjel, majd a darált dióval ugyanezt tesszük, csak kevesebb tejjel és pluszban egy kis rumaromát is adunk hozzá.

Ha a tésztánk pihent 40 percet, rizslisztezett deszkán átgyúrjuk, majd két gombóca osztjuk, amiket egyesével kinyújtunk. Eloszlatjuk a tölteléket (a diósra pluszban mazsolát szórunk), majd a két szélét behajtjuk és feltekerjük. Megkenjük a tetejüket tojássárgájával, majd mikor az rászáradt, akkor tojásfehérjével is.
Szívószállal megszurkáljuk a tetejüket, majd előmelegített 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt készre sütjük őket.

Isteni finomak! ♥





Share:

7 hozzászólás

  1. Nagyon szép és a ligát lehet zsírral helyettesíteni?

    VálaszTörlés
  2. Nekem sajnos rettenetesen törik a tészta, nem tudom tekerni. Lehet ez a növényi tej miatt?

    VálaszTörlés
  3. Nem szabad túl vékonyra nyújtani, akkor könnyebb kezelni is, és nem reped ki sütésnél sem. A Liga felét zsírral helyettesítettem...isteni finom, porhanyós lett a tészta. Rizstejet használtam. Egy rúd kb.700 Ft- ból kijön. A mentes cukrászati bejgliért 3500-at fizettem. Nem kérdés...innentől én sütöm. :-)
    Köszönöm szépen a receptet!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépen köszönöm a receptet kívánunk örülök hogy kipróbáltam ezentúl mindig így fogom készíteni😊

    VálaszTörlés
  5. köszönöm, szuper recept! egy másik receptnél olvastam, hogy a tölteléket nem szabad nyomkodni a tésztára, mert akkor reped. hát ezt is kipróbáltam (nem szándékosan) és tényleg, a mákos repedt, mert ahol lenyomkodtam a tölteléket, vékonyabb lett a tészta. LIGA margarinom nem volt, sima ramat használtam, teljesen jó az is. köszönöm, 7 év után én is ehetek bejglit_!

    VálaszTörlés
  6. Csodasan nez ki , kiprobalom! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  7. Nekem sajnos nagyon törik, egyáltalán nem tudtam feltekerni :(

    VálaszTörlés