DECEMBER 18. - Lisztmentes narancsos máktorta

Kriszta sütötte meg nemrégiben ezt a tortát, és mivel semmilyen liszt nem szükséges hozzá, emellett pedig eszméletlenül ízlett is nekik, ajánlotta, hogy készítsem el én is.

Nagyon-nagyon egyszerű, lisztmentes és nagyon finom! :)
A recept Mautner Zsófi receptje, a Lidl konyha videói között megtaláljátok az eredetit - ami egyébként majdnem ugyanez, csak én a krémet megfeleztem, mert rengeteg lett volna az eredeti adaggal. (és kevesebb cukrot, ezáltal kevesebb sót is tettem bele)

Hozzávalók
  • 5 tojás
  • 60 g porcukor
  • 0,5 kk. só
  • 1 tk. mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 dl olaj
  • 150 g darált mák
Krémhez
  • 250 g mascarpone
  • kicsit kevesebb mint fél narancs leve
  • 50 g porcukor
  • kevés vanília aroma
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét habbá vertem, a sárgáját pedig habosítottam a cukorral, majd hozzáadtam a sót, a fűszert, a reszelt narancshéjat, az olajat és alaposan kikevertem. Mehetett bele a darált mák, egy kis tojáshabbal lazítottam, majd óvatosan hozzáforgattam az egész habot.
22 cm átmérőjű tortaformába tettem és 170 fokon 35 percig sütöttem.

A krémhez összedolgoztam a mascarponet a porcukorral, majd a narancslével és a vanília aromával is, habzsákba tettem és amíg sült/teljesen kihűlt a sütemény, addig kellően lehűlt a krém is.
A tetejére habzsákkal kinyomtam a habot, majd kandírozott narancshéj híján egy kis karamellizált naranccsal díszítettem.

Szerettük :)






Share:

0 hozzászólás