DECEMBER 5. - Villámgyors habcsók

Imádom a habcsókot, azt a kívülről roppanós, de belülről olvadós, szájban hirtelen eltűnős változatot. Régen azért utáltam készíteni, mert órákig kellett szárítani, és azt leszámítva, hogy nem túl gazdaságos megoldás, még a sütő is foglalt volt - órákra.

Ez a recept azonban tökéletes - 10 percig kell csupán sütni a habcsókokat, és éppen olyan, amilyet szeretek: szájbanrögtönelolvadós. Próbáljátok ki :) 

Hozzávalók
  • 2 tojásfehérje
  • 1 csipet só
  • 120 g porcukor
A tojásfehérjéket elkezdtem felverni, hozzáadtam a sót, majd nagyon keményre vertem. Először 60 g porcukrot adtam hozzá, robotgéppel folyamatosan kevertem, majd mehetett a másik 60 g porcukor és addig dolgoztam rajta robotgéppel, míg teljesen kemény nem lett a hab - kb. 6-7 perc.
Habzsákba töltöttem, sütőpapírral bélelt tepsire köröket nyomtam, majd 175 fokos sütőbe tettem és 10 percig sütöttem. Ekkor lezártam a sütőt, kinyitottam az ajtaját és még benn a sütőben pihentettem tovább a habcsókokat kb. 15 percig.
Nagyon gyors és nagyon finom!!




Share:

0 hozzászólás