DECEMBER 8. - Fahéjas fánkgolyók rizslisztből

Kicsit felturbóztam a 10 perces fánkot, másnéven a túrófánkot, hogy adventi kabátban pompázzon! :) Annak ellenére, hogy túrófánkról beszélünk és jócskán van benne túró, nem érződik ki az ízén, ezért mertem bátrabban bánni a további ízesítéssel. Hiszen egy könnyű, puha, légies fánki alapot szívesen variál az ember. :) 

Fahéjas cukorban hempergettem meg őket és egy karamellszószt is készítettem hozzá, amivel meglocsoltam a fánkik tetejét.
Telitalálat!

Hozzávalók
  • 2 tojás
  • 50 g cukor vagy ennek megfelelő mennyiségű édesítő
  • 1 csipet só
  • 180 g tejföl
  • 250 g túró
  • 240 g rizsliszt (ezt most kevertem barna rizsliszttel, hogy ne legyen utána olyan lelkiismeretfurdalásunk a cukorba hempergetés és a karamellszósz miatt...)
  • 10 g sütőpor
A tojásokat felvertem a cukorral, sóval, majd hozzáadtam a tejfölt, túrót és alaposan eldolgoztam. Hozzákevertem a sütőporral elegyített rizslisztet, majd vizes kézzel kis gombócokat formáltam a masszából és forró olajban kisütöttem.
Vigyázzatok arra, hogy ne legyen túl forró az olaj, mert akkor hamar megpirul a fánki, de belülről nem tud átsülni.
Mikor kivettem őket az olajból, lecsepegtettem és még forrón megforgattam őket a fahéjas cukorban. 

A karamellszósz receptjét pedig ITT találjátok.

Ma sem fogytunk egy dekát sem, de legalább nagyon finomat ettünk! :D 




Share:

1 hozzászólás