DECEMBER 9. - Gluténmentes linzer rizslisztből

Bár tavaly volt már egy rizslisztes linzer az oldalon, gondoltam, előállok egy sokkal kevesebb alapanyagot igénylő verzióval, így a "kekszmorzsás" receptet vettem alapul. Mivel mindig olyan szépen összeállt a tészta, amiből darált kekszet terveztem készíteni, gondoltam, jó lesz ez is linzernek. Így is lett. :) 

Hozzávalók
  • 260 g rizsliszt
  • 75 g cukor
  • fél citrom reszelt héja
  • 125 g margarin
  • 1 tojás
A lisztet elkeverjük a cukorral, a citrom reszelt héjával, majd hozzáadjuk a picit felmelegített (de nem folyósra olvadt) margarint, a tojást és összedolgozzuk a tésztát.
Egy lágy tésztát kapunk, amit 15 percig állni hagyunk, majd átgyúrjuk rizsliszttel - nagy eséllyel még vesz fel valamennyit, de ne tegyetek hozzá sokat, legyen egy olyan lágyabb tészta, ami nem ragad.
Rizsliszttel szórt felületen vékonyra nyújtjuk kiszaggatjuk, majd 175 fokos sütőben kb. 12 perc alatt megsütjük őket.

Ha kihűlt, sárgabarack lekvárra összetapasztjuk őket és megvárjuk, hogy picit "összeérjenek". :)




Share:

2 hozzászólás

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dóri!Most kezdek ismerkedni a gluténmentes élettel és nagyon nagy segítségemre van a blogod.Nagyon jók a receptek,sorban próbálgatom,és hálás vagyok,hogy sokmindent készítesz rizslisztből,mert nem olyan méreg drága mint a lisztkeverékek.Nagyon hasznos a blogod!Köszönöm!A linzert megsütöttem és tökéletes lett!

    VálaszTörlés