DECEMBER 19. - Fahéjas almaleves

Régóta izgatja a fantáziámat az almaleves, ugyanis még sosem ettem. Imádom a gyümölcslevest és rengetegféle gyümölcsből készítettünk már levest, de almából még soha. 
Annyira egyszerűen elkészül és a fűszerezéssel mindenki kedvére variálhatja - nagyon nagyon fincsi! Én most egy karácsonyi ízvilágot lőttem be! :)

Hozzávalók
  • 5 közepes méretű alma
  • 1 liter víz
  • fél citrom leve
  • fél narancs leve
  • cukor ízlés szerint: első körben 4-5 ek.
  • egy csipet só
  • fűszeréshez
    • fahéj
    • szegfűszeg
    • gyömbér
    • én még egy tk. mézeskalács fűszerkeveréket is adtam hozzá - egyszer élünk
  • + 350 ml víz
  • 1 csomag gluténmentes vaníliás pudingpor
Az almákat meghámoztam, "kicsumáztam" (hogy mondják ezt igényesebben?) és felkockáztam. Az 1 liter vizet feltettem főni, belenyomtam a citrom és a narancs levét, hozzáadtam a cukrot, sót, fűszereztem és hagytam felforrni. Mikor felforrt, mehettek bele az almakockák és tovább főztem, hogy az alma megpuhuljon - kb. 10 perc.
Ekkor hozzáadtam a 350 ml vízben csomómentesre kikevert pudingport és besűrítettem vele a leveskét.
Ez után jött az izgi rész, kóstolgatás és fűszerezés: attól függően, hogy az alma édeskésebb vagy savanykásabb volt - még egy kis citrom, vagy éppen cukor. Ha kevésbé jönnek ki az ízek, akkor egy kis só, és ha csínján bántunk a fahéjjal, mehet bele még nyugodtan abból is. A lényeg, hogy mindig kóstoljuk meg és akkor éppen a mi ízvilágunknak megfelelő lesz! :)



Share:

0 hozzászólás