Glutémmentes karamelltorta

Napok óta tanakodtam, milyen tortával álljak elő Anya születésnapjára. Nem csak önmagában a szülinap miatt nagy nap ez a mai, hanem azért is, mert 4 éve nem töltöttük együtt ezt a napot. Mindig Pécsen voltam, hiszen kezdődött a suli, most viszont végre lehetőséget kaptam arra, hogy én süssem meg a születésnapi tortáját. Kérdeztem, hogy milyet szeretne, és mivel teljesen el volt ájulva attól, amit a Nagymamám szülinapjára készítettem bő egy hete, olyat szeretett volna. De mondtam neki, hogy azért ne ugyanolyan legyen, úgyhogy végül karamelltortát kért.
Nagyon egyszerűen oldottam meg a dolgot, elkészítettem egy 6 tojásos piskótát, de két adagban sütöttem ki a 18,5 cm átmérőjű formámban.
Amíg az első adag kis piskóta sült, csináltam egy adag karamellszószt, hiszen ezzel oldottam meg a karamellás pudingot, ami valami isteni finom lett. Mikor kész lett a karamellszószom, feltettem 2 dl tejet, majd mikor forrt, hozzáadtam a karamellszószt, alaposan átkevertem és 0,5 dl tejben elkevert 1 cs. vaníliapudinggal besűrítettem az egészet.
Majd kisütöttem a másik kis adag piskótát, aközben pedig kb. 150 g cukrot teljesen egyszerűen karamellizáltam, majd felét szívecskés szilikonformába, felét pedig olajozott sütőpapírra öntöttem.
Mikor minden kihűlt, felvertem kb. 2-2,5 dl Hulala-t, a karamellás pudinghoz adtam és robotgéppel tovább kevertem. A sütőpapírra öntött karamellt apró darabokra törtem, felét beleszórtam a krémbe és azzal is átdolgoztam.
Mindkét piskótalapot kettévágtam, majd jött a torta felépítése: lap - krém - lap- krém - lap - krém - lap - krém. A tetejét az apró darabkákra összetört karamellával és a szívekkel díszítettem. :)
Nagyon-nagyon tetszett és ízlett Anyának, úgy örülök, hogy végre neki is készíthettem egy tortát a születésnapján. :)

Még egyszer nagyon boldog születésnapot drága Anyukám! :)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás