Gluténmentes almás pite

Nagyon szeretjük az almás pitét, de eddig mindig a hagyományos verziót készítettük - alul lap, reszelt almás töltelék, felül lap. Nem lenne a becsületes nevem az, ami, ha maradtam volna ennél a verziónál. Nem mintha akármi baj is lenne vele, egyszerűen csak szeretek picit újítani, változtatni. Nem fogok most kiselőadást tartani a változatosság fontosságáról, inkább nézzük meg, hogy készítettem az almás pitét.
Legelőször elkészítettem az almás tölteléket, hiszen ennek valamennyire ki kell hűlnie, mielőtt beletöltöm a tésztába. Meghámoztam 5 nagyobb almát, majd apró kis kockákra szeltem. Betettem őket egy kisebb lábosba, ráöntöttem 1 citrom levét, 1-1,5 dl vizet, 3 ek cukrot, alaposan elkevertem és feltettem a tűzre kicsit főni. Hagytam egy darabig, kavargattam, majd ráöntöttem 0,5 dl vízben kikevert 1 cs. gluténmentes vaníliapudingot és besűrítettem. Levettem a tűzről, hozzáadtam 1 ek. Liga margarint, majd jócskán meghintettem fahéjjal, hiszen szeretjük - és alaposan elkevertem. Itt végeztünk is a töltelékkel, mehet hűlni. Jöhet a tészta!
15 dkg Schär mix B-t elkevertem 5 dkg Schär Farinával, 4 dkg cukorral és 1 cs. vaníliáscukorral. Beletettem 80 g Liga margarint, elkezdtem összemorzsolni, majd beleütöttem egy tojást és tovább morzsoltam a tésztát. Ha nem áll szépen össze - tojás méretétől függ - lehet hozzáadni egy kis tejfölt, kókuszkrémet, rizskrémet, kinek, mit szabad. Alaposan összegyúrjuk a tésztát, majd rizsliszttel szórt deszkán vékonyra nyújtjuk és margarinnal kikent, rizsliszttel kiszórt piteformába tesszük.
A szélein a fölösleget levágjuk, összegyúrjuk majd kinyújtjuk, ebből készítünk díszítést a tetejére. A tésztával kibélelt formába töltjük az almás tölteléket, tetejére helyezzük a díszítésnek szánt tésztát, megkenjük tojással és 175 fokos sütőben addig sütjük, míg a tojással lekent tészta szépen meg nem pirul.
Isteni finom! Nálunk mindenkinek nagyon ízlett... :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás