Gluténmentes chocolate cookie

Az amerikaiak mindig chocolate cookie-t esznek. És tejet isznak mellé. Otthon készítik, jó nagy kekszeket sütnek, evés közben vígan nevetgélnek és boldogok. Vagy ez csak a filmekben van? Na mindegy... sok helyen még a Santa Claus-t is ezzel várják, ha éppen nem sütöttek mézeskalácsot. Mert ugye chocolate cookie mindig van. 
A tészta receptje INNEN ered, ezt gluténmentesítettem és picit kevesebb cukrot tettem bele. 3 ek. vajat kikevertem 3 ek. cukorral, 0,5 cs. vaníliás cukorral, majd hozzáadtam 1 tojást és kevertem, kevertem. Na most előre szólok, a vaj esetében nem éppen a legjobb mértékegység az evőkanál... csak gondoljatok bele. :D Én nem sajnáltam a kanálról a vajat, így nekem aztán majd még jócskán vett fel lisztet a tésztám. Beletettem a 15 dkg Farmo süteménylisztet 5 g sütőporral elkeverve, meg ugye mondtam, hogy nem spóroltam a vajjal, tehát nekem még vett fel bőven rizslisztet, de így is egy nagyon kis lágy tészta maradt. Nem kell addig adogatni hozzá a lisztet, amíg egy viszonylag keményebb, gyúrható tésztát kapunk, ez egy kellemesen lágy tészta, amibe a végén beletesszük az étcsokidarabkákat (gluténmentes!) és átgyúrjuk. Én egy picit hűtőbe tettem a tésztát, mivel akadt közben más elintéznivalóm, de szerintem nyugodtan lehet rögtön gyúrni/sütni. 
A tésztát 14 gombócra osztottam, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, és kicsit lelapítgattam.
175 fokos sütőben kb. 15-20 percig sütöttem, érdemes nézegetni, hogy mikor mozognak már szépen a sütőpapíron.




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás