Gluténmentes pizzakenyér

Pinterest-Matyi lévén nem csoda, ha bújom a jó kis képközpontú közösségi portált. Csak az a baj, hogy iszonyat nagy függőséget tud okozni, este felmész az oldalra, körülnézel, 5 perc múlva ránézel az órára, és mindjárt kelned kell.... Egy ilyen rövid éjszaka során bukkantam egy fantasztikus inspiráló képre, akkor határoztam el, hogy a következő finomság, amit elkészítek, a pizzakenyér lesz.
Bedagasztottam a szokásos fincsi pizzareceptemet: 125 g Nutri Free mix per pane lisztet és 125 g Schär mix B-t elkevertem 4 g Dr. Oetker instant élesztővel, kicsi sóval, 1 ek. útifűmaghéjjal, majd az egészet nyakon öntöttem kb. 2,3-2,4 dl meleg vízzel. Robotgép dagasztófejével nekiálltam összedolgozni, hozzáadtam 2 ek. olívaolajat és tovább dagasztottam. Mikor szépen összeállt, letakartam és 50 percig hagytam kelni.
Az 50 perc után rizsliszttel szórt szilikonlapon vékony téglalapra nyújtottam, majd megkentem pizzaszósszal - ezúttal nem szatyakoltam és az Univer pizzaszószt hívtam segítségül. Megszórtam kis négyzetekre vágott sonkával, reszeltem rá jó adag sajtot, majd lemértem a kenyérsütő formám szélességét, és olyan széles téglalapokra szeltem az óriáspizzát. Mikor végeztem, egymásra sorakoztattam a pizzaszeleteket, elfordítottam a tornyot, és az olajjal kikent formába tettem őket. Ekkor még kicsit hagytam kelni a formában, majd 175 fokos sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem.

Valami isteni finom lett! De az hagyján, én már attól elájulok, hogy milyen jól néz ki... :)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás