Gluténmentes fonott kalács

... de még milyen! :) Isteni könnyű, puha, foszlós... Anyától kérdeztem, hogy van-e olyan jó, mint az igazi... azt mondta, hogy még jobb is! :) Húsvétra ismét megsütjük, ez nem az a kimondottan édes kalács, hanem inkább csak édeskés, ami jó a sonka mellé. Így ha az édes fonott kalácsot szeretnétek megsütni, pici cukor még mehet bele. :) Azt a receptet alkalmaztam, amivel múltkor az epres koszorúkat sütöttem, hiszen annyira puha és könnyű tésztája volt, egyszerűen ráéreztem, hogy ebből tökéletes fonott kalács lesz! :D

Hozzávalók
  • 200 g Nutri Free Mix per Pane
  • 50 g Glutenix foszlós kalács lisztkeverék
  • 30 g cukor
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 4 g porélesztő
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 1,5 dl meleg tej
  • 1 ek. tejföl
  • 1 ek. olvasztott vaj
  • Kenéshez:
    • 1 tojás

A liszteket elkeverjük a porélesztővel, cukorral, útifűmaghéjjal, pici sóval, majd ráöntjük a meleg tejet, beleütjük a tojást, hozzáadjuk a tejfölt és elkezdjük összedolgozni. Időközben mehet az olvasztott vaj is, dagasztjuk tovább, majd letakarjuk és 40-50 percet kelesztjük.
Ha megkelt a tészta, kevés liszttel még átgyúrjuk - egy pici még kelleni fog neki, hogy jól formázható legyen.
Innentől variálható a dolog, attól függően, hogy hányas fonással szeretnénk fonni, annyi felé vesszük a tésztát, megsodorjuk őket, majd összefonjuk. Én a "csináld, ahogy tudod" és a "csináld ahogy jön" fonásokat ötvöztem, mivel sokat akart a szarka és egy hatos fonást tervezett...
Miután megvolt a kalácska, betettem egy kenyérsütőformába, hogy tutira felfelé terjedjen, ne széltében :D
Megkentem a tetejét tojással, majd 175 fokos sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem.
Kár, hogy az illatból nem tudok csatolni, akárcsak az igazi.... nagyon finom lett! :)






sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás