Gluténmentes almarózsa

Tavaly óta a listámon szerepel ez a tetszetős finomság, ám valamiért mindig megelőzte más, amit éppen akkor ettem volna. Hiba volt eddig halogatni, innentől kezdve biztosan nem hanyagoljuk. A Wifelifestyle oldalon bukkantam rá ismét, ezúttal pedig egy jelnek vettem: most már nem halogathatom. Jó döntés volt. Egész nap esett az eső, egész délelőtt tanultam, ez kellőképp nyomott hangulatot idézett elő - tökéletes őszi, borús délután volt a sütögetéshez.
A linkelt oldalon talált recept leveles tésztát ír - a gluténmentes verziónak nem álltam neki, amúgy is jobban el tudtam képzelni egy könnyű, vékonyra nyújtott kelt tésztával a dolgot. 
200 g Nutri free mix per pane lisztet, 40 g Nutri Free mix per pane Fibra+-t összekevertem 1 csapott ek. útifűmaghéjjal, 30 g cukorral, egy csipet sóval, 4 g Dr. Oetker instant élesztővel, hozzáöntöttem 1,6 dl meleg tejet, beleütöttem egy tojást, majd robotgép dagasztófejével összedolgoztam. Hozzáadtam még 3 ek. olvasztott vajat, tovább dagasztottam és kb. 1 órát hagytam kelni. 
Addig meghámoztam 4 almát, félbevágtam, kiszedtem a magházat és nagyon vékonyka szeletekre szeltem - legközelebb még vékonyabbra fogom. Egy tálba vizet tettem, belefacsartam egy citrom levét, abba mentek az almaszirmok és a már teli tálat 3 percre mikróba tettem. Így a szirmok megpuhultak - papírtörlős tálcán aztán lecsepegtettem őket.
Vissza a tésztához: A cserépkályha tetején töltött 1 óra szép eredményt hozott, még egy kis liszttel átgyúrtam a tökéletesen megkelt tésztagombócot, és igyekeztem nagyon vékonyra nyújtani.
A tésztából aztán olyan vastagságú csíkokat szeltem, mint kb. az almák átmérője volt, majd megkentem őket baracklekvárral és fedésben rásorakoztattam az almaszeleteket úgy, hogy felül kicsit túllógjanak a tészta tetején, megszórtam az egész sormintát fahéjjal, majd a tészta alsó felét az almaszeletekre hajtottam, óvatosan feltekertem és muffinformába tettem. (Egyébként a linkelt oldalon szépen le van fotózva a folyamat.)
Így készítettem el sorjában az összeset, majd 175 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt készre sütöttem a rózsákat, amiket aztán fahéjas porcukorral megszórva tálaltam.
A családom konkrétan odavolt, mindenki jött repetázni - még a kis madárétkű Nagymamám is vígan falatozta a rózsákat.




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás