Iskolacsengő

Éppen nosztalgiáztam, és elmélyülten olvasgattam a 2 évvel ezelőtt írt esszéimet, amit a "Bevezetés az újságírásba" kurzusra komponáltam. Azon rengeteg ember közé tartozom, aki nagyon nehezen tudja elengedni a nyarat, siránkozik, amikor vége, és szeptemberben már a következő júliust tervezgeti. Bár az idei nyár korántsem a "gondtalan semmittevésről" szólt, azért jó volt visszaolvasni, hogy akkor milyen gondolatok jártak a fejemben és hogyan vetettem mindezt papírra - monitorra.
Ki kell mondanunk: ősz van!

- „Indulhatunk?” – kérdezi Apa, miközben lecsukja a csomagtartó tetejét. Hamar lett vége a nyárnak, túl hamar. Épp, hogy kezdtem feldolgozni a semmittevés gondtalan örömét, még egy utolsó könyvet, egy utolsó napozást… csak egyet! Még mindig érzem a napsütést az arcomon és a Balaton illatát, pedig már a kocsiban ülök, útban Pécsre. - Minden megvan? Minden táskát eltettem? - Kattog az agyam, szinte a többiek is hallják, ahogy folyamatosan tekereg, pedig nem akarom. Meg akarok maradni a nyárban, abban a tudatban, hogy nem kell gondolkodni, korán kelni és ha beosztom az időmet az is csak annyit jelent, hogy kivel találkozom éppen. Hangtalanul gördül a kocsi, (pedig Apa szerint már régi, és ki kéne cserélni) én pedig csöndben nézek vissza, bámulom a Balatont, és azt, amit vele együtt ott hagytam.
Mára már sikerült feldolgoznom, hogy ősz van, előkapartam a kabátokat és megszoktam, hogy zörögnek a falevelek a lábam alatt, pedig távol álljon tőlem a csoszogás. Ha éppen senki nem lát, még bele is ugrok egy nagy halom levélbe, - bocsánatot kérek a takarítóktól - mentségemre szóljon, utána nagy vonalakban vissza szoktam rendezgetni a kupacot. Befűtöttünk, vastag zoknit húzok és teát iszunk esténként. Még az esőnek is tudok örülni, persze nem akkor, amikor hazafelé bőrig ázom, hanem amikor este úgy kopog az ablakpárkányon, mint egy metronóm, én meg a meleg takaró alól bámulok kifelé. Büszkén kijelenthetem, elfogadtam, hogy itt az ősz, tegnap már vettem egy sálat is.
A vásárló körutamon (ahol a sálat szereztem), betértem egy élelmiszer boltba, venni egy doboz teát meg egy sütőtököt. Gondolataimba merülve cammogtam végig a sorok között, és egyszer csak jobbra pillantva lefagytam. Ott volt egy csoki Mikulás.

sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás