Sütőtök krémleves (gluténmentes, tejmentes)

Ha ősz akkor sütőtök és krémlevesek. Eddig a kettőt együtt még nem próbáltam, így ideje volt. Mautner Zsófi receptjét vettem alapul, csak picit változtattam rajta.
Először is fogtam a sütőtököt - óriási darab volt - megmostam, majd levágtam a "nyeles" részét - csak ezt használtam fel, hiszen túl nagynak véltem. Nem mértem le, így sajnos mértéket nem tudok mondani, Mautner Zsófinál 1 kg tök szerepel a receptben, azt érdemes alapul venni.
Kisebb darabokra vágtam a tököt, majd 190 fokos sütőben kb. 45 percig sütöttem. Míg sült, kevés kókuszzsíron megpároltam egy fél felaprított vöröshagymát, majd mikor már átlátszó lett, hozzáöntöttem 1,2 l vizet - 2 kk. gluténmentes, tejmentes ételízestőt szórtam bele -, majd 1 felkockázott krumplit és 1 felkockázott almát (természetesen mindkettőt előtte megmostam, meghámoztam) tettem bele és puhára főztem őket.
Mikor szépen megfőtt a krumpli, mehetett a lötyibe a közben elkészült tökpüré (héját leszedtem, és villával kicsit átnyomkodtam), majd az egészet lehúztam a tűzről és botmixerrel végigmentem rajta, amíg szép krémes nem lett. Utána ízlés szerint ztam, borsoztam és még 1 dl rizskrémet adtam hozzá. 
Hagytam még egyet rottyanni, majd készen is lett. :)
Baconchipsszel és pirított Schär Rustico kenyérrel tálaltam.


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás