Gluténmentes kókuszos csokitorta

Bálint is egy évvel öregebb lett. :) Sokáig tanakodtam, milyen tortával lepjem meg a születésnapján. A csokitorta az abszolút kedvenc, viszont nem akartam olyan egyszerűt készíteni neki. Meg minden évben csoki - kicsit uncsi is. Mivel nem mindig örül az újdonságoknak, változtatásoknak, megkérdeztem, nem bánja-e, ha az idei tortáját még egy ízzel feldobom? Nem bánta. Mivel hozzám - és az egész családhoz - hasonlóan szereti a Bounty-t, gondoltam, a csoki-kókusz összeállítással egyszerűen nem lőhetek mellé. Imádok úgy nekiállni egy tortának, hogy még magam sem tudom, pontosan mi lesz a végeredmény. :D Mindig annál jobb lesz, ugyanis közben jönnek a jó ötletek - mi illene ehhez, mivel lehetne kicsit feldobni.
Elsőként sütöttem egy 4 tojásos kakaós piskótát. 4 tojássárgáját felvertem 3 ek. cukorral, majd hozzáadagoltam 3 ek. rizsliszt, 1 ek. kukoricakeményítő, 2/3 cs. sütőpor és 1-1,5 ek. kakaópor keverékét. Kis vizet még adtam hozzá, és robotgéppel simára dolgoztam. A 4 felvert tojásfehérjét óvatosan hozzáforgattam, majd sütőpapírral kibéleltem a 28 cm átmérőjű tortaformámat és 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.
A torta közepét kókuszosnak álmodtam meg. Ehhez felvertem 6 tojás fehérjét, majd beleadagoltam 20 dkg porcukrot és 15 dkg kókuszreszeléket, robotgéppel kicsit még dolgoztam rajta, majd ugyanabban a tortaformában szintén 175 fokos sütőbe ment, amíg szépen "megkeményedett" kívülről és picit el is kezdett pirulni.
A krémhez főztem 2 cs. gluténmentes csokipudingot 6,5 dl tejjel, 4,5 ek. cukorral, majd mikor kihűlt, robotgéppel kicsit átdolgoztam - ez fontos, hogy a továbbiakban ne legyen csomós a krém - és hozzáadtam egy kis rumaromát. 
Felvertem kb. 2,5-3 dl Hulala-t, majd lassan hozzáadagoltam a pudinghoz, közben folyamatosan kevertem a robotgéppel.
Az alapok megvannak, elkezdhetjük összerakni a tortát. Mindkét tortalapot kettévágtam - a kókuszosat nehéz, de higgyétek el: megéri. Ha törik, törik, darabokban is tökéletesen be lehet majd tenni a torta közepébe.
Egy kakaós lapot tettem alulra, megkentem krémmel, jöhetett egy kókuszos, csokis krém, majd megint kókuszos, csokis krém és a tetejére a másik kakaós lap, és ismét csokis krém.
A tortát kívülről bevontam a csokikrémmel, az oldalára kókuszreszeléket ütögettem, a tetejét pedig csokiforgáccsal (ALDI-ban kapható gluténmentes, fruktózos csoki és egy jó kis nagylyukú sajtreszelő) és házi Raffello golyókkal díszítettem. 
Nagy sikere volt a tortának, isteni könnyű lett és nagyon finom. :)





sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás