Gluténmentes Raffaello torta

Nagyon szerettem régen a Raffaello-t, ez volt az egyik kedvenc édességem. Még nyáron el is készítettem gluténmentes verzióban, azóta persze többször is, mert nagyon jól sikerült. :) Ezúttal kitaláltam, hogy Raffaello tortát készítek, mégpedig Dóra nap alkalmából. Az ünnepi vacsit Anya készítette, az édességet én - meg közben még bejött a képbe a gluténmentes Marlenka...hajaj, volt ám dínom-dánom. :)
A tortához először elkészítettem egy 3 tojásos piskótát a kb. 19 cm átmérőjű tortaformámban az alábbiak szerint.

Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 2,5 ek. cukor
  • 0,5 cs. sütőpor
  • 3 ek. rizsliszt
  • igény szerint pici víz
 A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját felvertem a cukorral, majd hozzáadtam a sütőporral elkevert rizslisztet, nekem egy icipici vizet (1-2 ek.) még igényelt a tészta. Felvertem a tojásfehérjét is, majd mikor már kemény lett, óvatosan hozzáforgattam a tojássárgájás masszához.
Margarinnal kikent, rizsliszttel kiszórt tepsibe tettem és 175 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöttem.
Elkészítettem a kókuszos tésztát is, mégpedig így:

Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 4 ek. kókuszreszelék
  • 2 ek. cukor
  • 0,5 cs. sütőpor
Szintén szétválasztottam a tojásokat, a sárgájákat felvertem a cukorral, majd beletettem a kókuszreszeléket - én egy evőkanálnyit ledaráltam, így gyakorlatilag egy ek.  alternatív "kókuszlisztként" került bele - és a sütőport. Felvertem a fehérjéket, majd óvatosan összeforgattam a kettőt és ugyanabban a tortaformában sütöttem ki.
Amíg sültek, hűltek, elkészült a krém alapja.

Hozzávalók
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding
  • 3 dl tej
  • 3 ek. cukor
  • 5 ek. kókuszreszelék
  • 3 dl tejszín 
  • + szeletelt mandula
Megfőztem a vaníliapudingot a tejjel és a cukorral, majd még melegen beleforgattam a kókuszreszeléket. Olyan érzésem volt, hogy ha melegen forgatom bele, akkor sokkal inkább "beleivódik" a kókusz aroma a krémbe... ehhez az elképzeléshez még mindig tartom magam. Megvártam míg TELJESEN kihűl, majd felvertem 3 dl tejszínt és robotgéppel összedolgoztam őket.
Amikor a piskótalapok is kihűltek, mindkettőt kettévágtam, majd alulra a sima piskóta felét tettem, megkentem a krémmel, megszórtam mandulaszeletekkel. Jöhetett egy kókuszos lap, krém, mandula szeletek. Efölé ismét kókuszos lap került, krém, mandulaszeletek, végül pedig jöhetett az utolsó lap sima piskóta, rákentem a tetejére a maradék krémet, majd házi Raffaello golyókkal és szeletelt mandulával díszítettem a tetejét.
Isteni finom lett! :)





sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás