Gluténmentes, tejmentes, cukormentes extra kakaós csiga

Kicsit hosszú neve lett, de hát minden előnyt meg kell nevezni. Szívem szerint még azt is beleírtam volna, hogy isteni könnyű, ami omlik az ember szájában és lehetetlen abbahagyni. De hát így már tényleg nagyon hosszú lenne az a cím.
A szokásos csiga receptemet készítettem, csak ezúttal tej- és cukormentesen, valamint annyi különbséggel, hogy a tésztába is tettem kakaót... így extrán kakaós a csiga. Valami isteni. A többi extrázásról később. :)
240 g Nutrifree mix per pane lisztet elkevertem 10 g holland kakaóporral, pici sóval, 15 g DW 1:4 édesítővel, 4 g Dr. Oetker instant élesztővel és 1 csapott ek. útifűmaghéjjal. Beleöntöttem 2 dl meleg mandulatejet, majd hozzáadtam egy tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Került még bele 50 g olvasztott Liga margarin, ezzel is tovább dagasztottam, majd kb. 1 órát hagytam kelni. 
Gyönyörű tésztát kaptam, rizsliszttel szórt deszkán téglalap alakúra nyújtottam, megkentem olvasztott Liga margarinnal és megszórtam 2 ek. holland kakaópor és 1 ek. DW 1:4 keverékével. 
Feltekertem, cérnával felszeltem a csigákat, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket és 175 fokos sütőben 20 percig sütöttem. Ekkor kivettem a csigákat, meglocsoltam meleg mandulatej és egy kis édesítő elegyével, majd még 2-3 percre visszatettem a sütőbe.
Közben elkészítettem egy kis extrát, amiről az elején is beszéltem. Volt házilag elkészített csokoládém, arra ráöntöttem egy kis rizskrémet + egy pici édesítőt, betettem pár másodpercre a mikróba, majd gyönyörű, fényes csokimáz lett belőle. Egyes csigákat ebbe mártottam és megszórtam még a tetejüket kis kókuszreszelékkel.
Isteni finomak lettek... pláne a csokimázasak. :)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás