Gluténmentes, tejmentes fahéjas tekercsek

Az amerikai cinnamon rolls adta az ötletet, vagyis olyan eszméletlenül puha és könnyű tésztát szerettem volna összehozni, ami gyakorlatilag olvad az ember szájában. Ja és ami még szintén fontos! Ezeknek az eszméletlenül puha, finom, könnyű fahéjas csigáknak/tekercseknek össze kell sülniük! Ebből az alapötletből indultam ki, úgyhogy nekiláttam az eddigi legfantasztikusabb édes kelt tésztám elkészítésének. 
200 g Nutri Free Mix per Pane lisztet elkevertem 50 g Nutri Free Mix per Pane Fibra+ liszttel, 1 csapott ek. útifűmaghéjjal, 30 g cukorral és 4 g Dr. Oetker instant élesztővel. Ráöntöttem 2 dl meleg mandulatejet, hozzáadtam egy tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem szépen összedolgozni. Került bele még 2 ek. olaj, tovább dagasztottam, letakartam az edényt egy konyharuhával és megnéztem 2 részt a jelenlegi kedvenc sorozatomból. (2x20 perc) Mire visszamentem a konyhába, az edény falának feléig érő tészta már bő 5 centivel túllógott az edényemen. Sosem kelt meg ennyire gyönyörűen egy tésztám sem, olyan boldog voltam. :)
Rizsliszttel jól megszórtam a szilikon nyújtólapomat, ugyanis a puha és könnyű eredmény érdekében extra lágy tésztával dolgoztam. Kinyújtottam a tésztát téglalap alakúra, majd elkészítettem a tölteléket. 1 ek. fahéjat elkevertem 2,5 ek. porcukorral, majd hozzáadtam kb. 1 ek. rizskrémet és alaposan elkevertem.
Ekkorra megint kelt picit a tészta, így még egy kicsit nyújtottam rajta, megkentem a fahéjas töltelékkel és feltekertem. Csigákat szeltem belőle és Liga margarinnal kikent Jénaiba sorakoztattam a csapatot. Hagytam köztük helyet, mert ez a tészta terjeszkedik ám!
Bekapcsoltam a sütőt 175 fokra, majd amíg felmelegedett, még hagytam egy kicsit kelni, gyönyörűen összeértek a csigák. Betettem őket a sütőbe, 20 perc múlva kivettem, meglocsoltam meleg vaníliás cukros mandulatejjel és még 3 percre visszatettem.

Ilyen könnyű, puha kelt tésztát még nem ettem. Nemhogy gluténmenteset! Hát valami isteni finom lett... :)
Tegnap készítettem, ma reggelire még maradt 2 tekercske... akárcsak tegnap, olyan puha volt. :) Eddigi legjobb édes kelttésztám lett.


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás