Gluténmentes, tejmentes hot dog

A hamburger, a lángos és a palacsinta mellett szintén tipikus strandkaja. Hot dog ketchuppal, hot dog mustárral, hot dog sajttal, pirított hagymával. Lényeg a lényeg: a hot dogot falják a strandokon. Tavaly készítettem egy amerikai hot dogot, Puskás Betti fantasztikus kiflireceptjét használtam a hot dog kiflihez. ITT találjátok annak a receptjét és a hivatkozást Betti receptjére.
Most egy icike-picike átalakításon esett át a recept, úgyhogy leírom, végül hogy alakult.
90 g Nutri Free mix per pane lisztet elkevertem 35 g Schär mix B-vel, hozzáadtam 2,5 g Dr. Oetker szárított élesztőt, pici cukrot, pici sót, ismét elkevertem, majd ráöntöttem 125 ml meleg vizet és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Időközben hozzáöntöttem még 1 ek. olívaolajat, tovább dagasztottam. A bagettsütőmet kibéleltem alufóliával, megkentem olvasztott kacsazsírral (ez olívaolaj lett volna, de hogy a kacsazsír milyen ízt ad neki.... te jó ég!) 
A tésztát vizes kézzel kettéválasztottam, majd szintén vizes kézzel formáztam, a formába tettem és hagytam 50-60 percet kelni.
Szépen feljött, megkentem egy pici olvasztott kacsazsírral és 175 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem.
Hát ez a kifli valami csoda!!! Teljesen olyan a belseje, mint egy igazinak, sőt, mi több! Jobb! Könnyű, puha, a kis zsírtól roppan a széle... új szerelem van kibontakozóban. Mit kibontakozóban... lángol! :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás

  1. Azt szeretnèm kèrdezni hogy a glutènmentes kelesztett tèszták fagyaszthatóak-e? Előre is köszönöm a választ!

    VálaszTörlés