DECEMBER 13. - Gluténmentes habos csokitorta

Ennek a tortának a koncepciója is alkotás közben született meg. Karácsony napjára tökéletes desszert, nagyon egyszerűen elkészül, mégis ünnepi, kicsit különleges. :)

Hozzávalók
  • Piskótához
    • 4 tojás
    • 3 ek. cukor
    • 3 ek. rizsliszt
    • 1 ek. kukoricakeményítő
    • 0,5 zacskó gluténmentes sütőpor
    • 1 ek. kakaópor
    • pici víz (?)
  • Krémhez: 
    • 1 cs. gluténmentes csokipuding
    • 3 dl tej
    • 2,5 ek. cukor
    • 2 dl tejszín
    • rumaroma
    • kakaópor ízlés szerint
  • Díszítéshez:
    • Nutella
Sütünk egy 4 tojásos kakaós piskótát egy kisebb tortaformában (nekem 18 cm átmérőjű). Felverjük a 4 tojás fehérjét, ha már kemény, beleteszünk 1 ek. cukrot, majd még tovább verjük. A 4 tojás sárgáját felverjük a maradék 2 ek. cukorral, majd hozzáadjuk a rizslisztet, a kukoricakeményítőt, a sütőport és a kakaóport - lehet, hogy egy pici víz mehet még bele, nekem most nem kell, mert elég nagyok voltak a tojások.
Óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjét a kakaós masszába, majd mehet a sütőpapírral bélelt tortaformába és 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt meg is sül.
A krémhez megfőzzük a csokipudingot a 3 dl tejjel és a 2,5 ek. cukorral, majd hagyjuk hűlni. Felverjük a tejszínt, robotgéppel átkeverjük a már kihűlt, rumaromával megspékelt pudingot, majd apránként hozzáadagolva a felvert tejszínt, robotgéppel kevergetjük. Én még tettem bele egy kis plusz kakaóport.
A kihűlt piskótát három részre osztottam, a lapokat megkentem a krémmel, majd minden szintet úgy rétegeztem Nutellával, ahogy a tetején is látjátok - vagy egy picit erősebben :) . Nagyon diszkrét, de nagyon finom ízt kölcsönzött neki. Így mentem végig az összes lapon, kívülről az egészet bevontam a tejszínes csokikrémmel, majd a tetejére is ment egy kis Nutella.
Nagyon fincsi lett! :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás