DECEMBER 7. - Gluténmentes fánk sütőben sütve

A Citromhab oldalon találtam rá erre a receptre, az elképzelés és a fotók is rögtön magukkal ragadtak. Mekkora ötlet már forró olaj nélkül kisütni a fánkokat? Rögtön bele is vágtam a fejszémet.
Fél adag készült nálam, és mint mindig, ezúttal is szükség volt egy kis átalakításra.

Hozzávalók:
  • 250 g Nutri Free Mix per Pane liszt
  • 4 g Dr. Oetker instant élesztő
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 3 ek. cukor
  • csipet só
  • 1,75 dl meleg tej
  • 2 tojás sárgája
  • 50 g olvasztott vaj
A lisztet elkevertem az instant élesztővel, az útifűmaghéjjal, a cukorral, sóval, majd leöntöttem a meleg tejjel és hozzáadtam a két tojás sárgáját. Robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni, beleöntöttem az olvasztott vajat, tovább dagasztottam, majd mikor már gyönyörűen elvált az edény falától, letakartam egy tiszta konyharuhával és száműztem a cserépkályha mellé. Kb 50-60 percet kelesztettem, duplájára kelt a tészta.
Rizsliszttel szórt szilikonlapra tettem és 3-4 percet töltöttem ámuldozással, ugyanis annyira fantasztikus állagú tészta lett, hogy megérdemelte a figyelmet. Mikor már sikerült feldolgoznom a sikert, kb. 2 cm vastagságúra nyújtottam a tésztát és egy nagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggattam a fánkokat. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, letakartam és még egy 20 percet hagytam őket pihenni. (Addig szépen felfűtött a sütő 180 fokra.)
Kerestem valami kis kör alakú dolgot, amivel meg tudom csinálni a mélyedéseket a közepébe, nálam ez a habnyomóm vége volt, majd mindegyik fánk közepébe nyomtam egy kis gödröt. Ezt megtöltöttem baracklekvárral és így tettem be őket a sütőbe 180 fokra kb. 25 percre. Akkor vettem ki, amikor már láttam, hogy szépen kezd pirulni.
Ez most nagyon undi lesz, bocsi, de nem tudok jobb hasonlatot. Szegény kis fánkoknak kifordult a belük és gyakorlatilag kihányták magukból a lekvárt. :D Annyit keltek még a sütőben, hogy nem bírták a strapát. 
Ezért lettek kicsit fura kinézetűek, de tudjuk, hogy a belső a fontos, nem a külső. 
Emellett viszont nagyon puha, finom fánkok születtek. :) Porcukorral és egy kis plusz lekvárral tálaltam, ha már ez történt... :D




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás