DECEMBER 6. - Tejkaramella házilag

Épp a Grincset néztem a tévében, amikor úgy igazán elöntött a karácsonyi hangulat - vajon miért? Akkor jött az ötlet, hogy készítek valamilyen karácsonyi édességet, a választás a tejkaramellára esett. A Dívány.hu-n találtam is egy jó kis receptet, neki is álltam.

Hozzávalók
  • 25 dkg kristálycukor
  • 0,5 l tej
  • 4 dkg vaj
A cukrot és a tejet feltettem főni, majd mikor forrni kezdett, onnantól kezdve folyamatosan kevergettem. Közben néhányszor megfordult a fejemben, hogy most komolyan egy cukros tejtől várom, hogy karamella legyen belőle? Nem 1-2 percet vett igénybe a dolog, de megérte. Legyetek türelmesek, jó lesz az! :D Egyszer csak fogta magát, elkezdett besűrűsödni és karamellszínt vett fel. Amikor már kellő színe és viszonylag sűrűbb állaga lett, levettem a tűzről, beletettem a vajat, és addig kevergettem, míg szépen felvette az egészet - ez látjátok nem volt sok idő.
Egy dobozkát kibéleltem sütőpapírral, majd beleöntöttem a karamellát és ott hagytam éjszakára - ez 11 óra körül volt.
Reggelre szépen összeállt, éles késsel felszeltem és falatoztuk. :)






sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás