DECEMBER 14. - Gluténmentes hóember pizza

Imádom a sok-sok karácsonyi süteményt - persze mértékkel -, de egy idő után kicsit sok az édesből. Ilyenkor jön - és esik - jól valamilyen igazi sós ízeket ötvöző finomság, nekem nagy kedvencem a pizza. Előszeretettel falatozom, de érdekes módon nagyon régen készítettem utoljára. Most viszont, hűen az adventi időszakhoz, hóember alakban sütöttem. :)

Hozzávalók
  • 250 g Nutri Free Mix per Pane
  • 3 g Dr. Oetker porélesztő
  • 1 csapott ek. útifűmaghéj
  • 1 kk. só
  • 2 dl meleg víz
  • 2 ek. olívaolaj
  • Feltéthez:
    • Mester család pizzaszósz
    • kolbász
    • kukorica
    • sajt
A lisztet elkevertem az élesztővel, az útifűmaghéjjal, a sóval,  majd ráöntöttem a meleg vizet, robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni, hozzáadtam az olívaolajat és addig dagasztottam, míg szépen összeállt a tészta.
Meleg helyen kb. 50 percet kelesztettem, majd egy nagyobb és egy kisebb gombócra osztottam, kör alakra nyújtottam őket és kialakítottam a hóember formát. Megkentem a pizzaszósszal, beterítettem kolbival, kukoricával, ráreszeltem egy emberes adag trappista sajtot, majd a szemét és a gombokat kolbikarikákkal raktam ki.
175 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem, majd ketchup és egy kis kukorica segítségével répaorrot és mosolygó szájat is kapott. :)
Utólag vettem észre, hogy csípős kolbit használtam, de így még finomabb volt! :)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás