DECEMBER 16. - Gluténmentes vaníliapudingos kalács

Egyik nap a suliban nagy bőszen nézegettem az Instagram-ot, amikor szembejött egy kalácska képe. Mutattam is VB-nek (tündér csoporttársam), hogy mennyire jól néz ki, meg kéne sütni. A kalácsból mindössze annyi látszott, hogy csavarva van, a többit a képzeletemre bízta a fotó. :D Így egy vaníliapudingos, mazsolás belsőt álmodtam meg neki. VB áldását adta rá. :)

Hozzávalók:
  • 250 g Nutri Free Mix per Pane
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 4 g Dr. Oetker instant élesztő
  • 1 ek. cukor
  • 1,6 dl meleg tej
  • 30 g olvasztott vaj
  • 1 tojás
  • Töltelékhez: 3 dl tej, 2 ek. cukor, 25 g gluténmentes vaníliapuding por, mazsola
  • Kenéshez: tej, cukor
 A lisztet elkevertem az útifűmaghéjjal, a száraz élesztővel és a cukorral, majd ráöntöttem a meleg tejet, beleütöttem a tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Hozzálöttyintettem az olvasztott vajat, dagasztottam, majd meleg helyen - cserépkályha teteje - egy órát hagytam kelni.
Amíg kelt, megfőztem a pudingot, hogy legyen ideje hűlni.
A már megkelt tésztát 2 részre osztottam, vékony, hosszú téglalap alakúra nyújtottam, majd megkentem a pudinggal, megszórtam mazsolával és feltekertem, mint a csigát.
Így lett két pudingos tekercsem.
A két tekercs egy-egy végét összefogtam, összenyomtam majd elkezdtem őket egymáson át csavarni, tekerni? Biztos tudjátok, hogyan. :)
Kiolajozott kenyérformába tettem, a tetejét lekentem tejjel, majd mehetett a 175 fokos sütőbe kb. 25 percre.
Ekkor kivettem, megkentem a tetejét már cukros tejjel, visszatettem 4-5 percre, így szépen rákaramellizálódott a cukros tej a tetejére.
Nagyon fincsi lett! :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás