DECEMBER 18. - Gluténmentes karácsonyi kevert süti

Ez az a sütemény, ami borzasztó egyszerű, nagyon hamar elkészül és tényleg karácsonyi. Minden karácsonyi íz megtalálható benne, együtt pedig valami fenomenális harmóniát alkotnak. 
Gyakorlatilag olyan, mint egy gyümölcskenyér, csak kevert süti verzióban. Isteni. :) Az ötlet a Moksha.hu oldalról ered, de mint mindig, most is jócskán átalakítottam a receptet. A legbrutálisabb változtatás, hogy az eredeti receptben írt tejmennyiség harmada bőven elég volt.

Hozzávalók
  • 125 g rizsliszt
  • 125 g Nutri Free Mix per Dolci liszt
  • 5 g sütőpor
  • 70 g cukor
  • 120 g vaj
  •  3 tojás
  • 55 g méz
  • 0,5 dl tej
  • 5 g Lucullus mézeskalács fűszer
  • egy "hintésnyi" fahéj
  • 80 g tört (nem darált) dió
  • 10 szem aszalt sárgabarack felaprítva
  • ízlés szerint csokoládé
A vajat, a mézet, a tojást és a cukrot robotgéppel habosra kevertem, majd hozzáadtam a sütőporral, fűszerekkel elkevert lisztet és a tejet. Apróra vágtam a diót, a csokit és az aszalt sárgabarackot, majd belekevertem a tésztába, hogy mindenből mindenhova jusson.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, elegyengettem a tetejét és 175 fokos sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem. 
Nagyon fincsi lett! :)
TEJÉRZÉKENYEKNEK: A vaj helyett Liga margarinnal, vagy bármilyen növényi vajjal, tej helyett növényi tejjel, magtejjel és tejmentes csokoládéval, esetleg kókusztejporból készített házicsokival tejmentesen is elkészíthető. :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás

  1. Jól hangzik �� A 125 gramm Nutri free liszt bármrly gm lisztkeverékkel helyettesíthető?

    VálaszTörlés