DECEMBER 19. - Gluténmentes Nutellás kalács

Ezer meg ezer éve szerettem volna már elkészíteni ezt a finomságot, most jött el az ideje. Ami kelt tészta és Nutellás, az már alapból jó. :D Szóval ezt a receptet tényleg meleg szívvel ajánlom mindenkinek
Picit máshogy alakult a végeredmény, mint terveztem, de már tudom mi a hiba, a tanulságokat a bejegyzés végén fogom megfogalmazni. :D

Hozzávalók
  • 250 g Mester család kelt tészta liszt
  • 4 g Dr. Oetker instant élesztő
  • 40 g cukor
  • 1 csipet só
  • 1 csapott ek. útifűmaghéj
  • 1,7 dl meleg tej
  • 1 tojás
  • 2 ek. olvasztott vaj
  • Kenéshez:
    • Nutella
    • tojás sárgája 
    • tej
A lisztet elkevertem a cukorral, a sóval, az instant élesztővel, útifűmaghéjjal, ráöntöttem a meleg tejet, hozzáadtam a tojást, elkezdtem összedolgozni, majd jöhetett az olvasztott vaj, és robotgép dagasztófejével alaposan átdolgoztam az egészet.
60 percig kelesztettem, majd picit átgyúrtam és 4 gombócra osztottam a tésztát. Elkezdtem egyesével kinyújtani őket, majd fogtam egy tányért, rátettem a kinyújtott lapra és körbevágtam. Így lett szabályos kör alakjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe betettem az első körlapot, megkentem Nutellával, jöhetett a következő tésztalap, megint Nutella... stb, stb. A szélén megmaradt tésztából nekem lett egy 5. réteg is. :)
Mikor felépült a tésztatorony, egy kis pálinkáspoharat szájával lefelé a kör közepére fordítottam, és 12 körcikkre osztottam a kört úgy, hogy ugye középen a kis pálinkáspohár alatt a belső rész érintetlen maradt. Mindegyik körcikket egyszer átcsavartam, majd megkentem tejes tojássárgájával és 175 fokos sütőben 25 percig sütöttem.
Na és akkor jöjjenek a tanulságok. :D
  1. Hiába imádjuk a Nutellát, azért mértékkel kenjük, mert bizony kifelé indulnak, ha nem férnek meg együtt...
  2. A szélére nem kell nagyon kihúzni a Nutellát, mert így nem tudott szépen "összenőni" a kalácska széle, a Nutella miatt megmaradtak a lapok... szerintem jobb lett volna, ha a szélén "összenő", "összekel", "összedagad".
Mindent egybevéve egyébként ha látványra nem is ilyet terveztem, nagyon fincsi lett. :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás