Glutén-laktóz- és cukormentes sós perecek

Körülbelül az utolsó pillanatban döntöttem el, hogy ez lesz a másik "sütemény", amit a találkozóra viszek. Gondoltam, legyen egy sós is. Hát lett. Fürge Anita receptjét használtam, ahogyan régebben is, csak nagyobb adagot készítettem, és a cukrot édesítővel helyettesítettem.
A recept pedig a következő:
1,5 dl langyos vízben felfuttattam 15 g Budafoki élesztőt. Egy tálba kimértem 375 g Schär mix B-t, 75 g rizslisztet, , 150 g Liga margarint, 3 ml Süssina édesítőt, ezeket jól összemorzsoltam, majd az élesztős löttyel és egy nagyobb tojással összegyúrtam. Fél órát hagytam pihenni, majd 40 kis darabra osztottam a tésztát, amiket egyesével sodortam és pereccé formáltam. Zsírpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, megkentem tojással és 175 fokos sütőbe tettem 10 percre. Addig elkészítettem a sóhabot: 3 ek. vizet, 2 ek. rizslisztet és 1 ek. sót elkevertem. 10 perc után kivettem a pereceket, rálöttyintettem a sóhabot, és visszatettem további 10 percre - érdemes figyelni, pirulnak-e már. :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás