Gluténmentes kifli/szendvics

Mindig nyálcsorgatva nézem azokat az amerikai filmekbe is beillő csoda-szendvicseket, amiket a pékségekben árulnak... és nem, nem amerikai filmekbe illő, hogy természetesen sima és nem gluténmentes. Mindenesetre annyira, de annyira jól néznek ki, hogy már a látvány is élmény. (Pff...minek enni? Csak viccelek.. :))
Puskás Betti a példaképem péksütemények készítése terén, így most is az ő receptje segített megvalósítani az álmomat. Itt vannak Betti kiflijei.
Kicsit változtattam a recepten, Beiker helyett Nutri Free-t, tej helyett pedig vizet használtam. (Nem volt Beiker lisztem, se laktózmentes tejem.) És mindössze 2 nagyobb kiflit szerettem volna, ezért az adagot is feleztem.

50 ml langyos, cukros vízben (tejben) felfuttattam 7,5 g élesztőt. Kimértem 85 g Schär mix B-t és 40 g Nutri Free mix per pane lisztet, egy kis sót, kevés psylliumot, majd beleöntöttem az élesztős löttyöt + még 75 ml vizet, majd a robotgép dagasztófejével alaposan összedolgoztam és 1,5 ek. olívaolajjal simára dagasztottam. 
Olajozott zsírpapírral bélelt bagettsütőbe tettem, fél órát kelesztettem 60 fokon, utána megkentem olívaolajjal a kiflik tetejét, majd 175 fokra csavarva 25 percig sütöttem.

Mikor kihűlt, vajjal megkentem és jégsalátát, pulykasonkát, trappista sajtot, főtt tojás és paradicsom karikákat tettem bele. Nem tudom leírni, mennyire finom volt. Fantasztikus!!


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás