Gluténmentes, cukormentes, laktózmentes linzer

Elkészült az egyik sütemény a holnapi tanácsadásra - kóstolóra. Amikor a diplomaosztó partira készítettem, Mona írta, hogy Anna is biztos odáig lenne a Minnie és Mickey egerekért. Ezért sütöttem most is ezt, viszont ezúttal nem csak glutén-és laktóz-, hanem cukormentes változatban is, gondolva  a cukorbetegekre és a diétázókra/fogyókúrázókra. Folyékony édesítőt használtam, ezért kicsit tartottam tőle, nem fog-e az állagán rontani, ha egy száraz összetevő (cukor)helyett ezúttal folyékonyat használok (édesítőszer). Nem rontott. :) Tökéletes lett az állaga, habár egy kicsit lazább, de ugyanúgy lehetett nyújtani, szaggatni. Büszke vagyok magamra, hogy így sikerült. :)
20 dkg Schär mix B-t, 20 dkg Barbara kenyér-és kelttészta lisztet, 5 dkg rizslisztet, 12 g sütőport, egy pici fahéjat, 15 ml Süssina édesítőszert és egy citrom reszelt héját alaposan elkevertem egy tálban. 25 dkg Liga margarinnal elmorzsoltam, majd hozzáadtam 2 nagyobb tojást és jól összegyúrtam.
Rizsliszttel szórt deszkán vékonyra nyújtottam, kiszaggattam, majd zsírpapírral bélelt tepsiben 175 fokon sütöttem kb. 8 percig.
Mivel mi a lekvárt cukorral készítettük, ezért diabetikus-gluténmentes lekvár kereső túrára indultam. Az Aldi-ban találtam is egyet, isteni finom. Ezzel töltöttem meg őket. :)



Tudom, hogy a használt lisztek szénhidrát-szempontból nem a legjobbak, hiszen a cukorbetegeknek arra is figyelni kell - meg persze nekünk sem ártana. Viszont Monától érdeklődtem - mindent megkérdeztem, nehogy valamit elszúrjak - és azt mondta, hogy ha cukormentes akkor jó, a kóstolón úgyis csak egyet-egyet esznek az emberek, úgyhogy nem kell tartani tőle, hogy valami probléma lesz.
Remélem ízleni fog az első cukormentes linzerem... :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás