Gluténmentes kávétorta

2 napig tanakodtam azon, hogy milyen tortát süssek Apukámnak születésnapja alkalmából. Nem akartam szokásosat - se gyümölcsöset, se csokitortát. Azok annyira hagyományosak. Valahogy képbejött a grillázstorta és a kávés. Végül azért döntöttem a kávés mellett, mert rájöttem, hogy nem kell nekünk extra adag cukor-dömping. Úgyhogy ma reggel - magamhoz képest - már elég korán nekiálltam életem első kávétortájának.
Sütöttem két 3 tojásos piskótát, egy simát és egy kakaósat (az eredeti recepthez +1 kanál holland kakaópor).
Körülbelül 4 dl tejjel főztem egy vaníliapudingot, amihez még 3 kanál cukrot és 2 Jacobs 3in1 instant kávét adtam. Alaposan kikevertem és isteni finom kávés pudingom lett.
Miután kihűlt, hozzáadtam kb. 20 dkg Liga margarint és olyan lágy, krémes krémet kaptam, mint még életemben soha. Nem is adtam hozzá mást.
Mindkét kisült, kihűlt piskótát félbevágtam, majd a kakaós aljával kezdtem. Meglocsoltam egy kis kávé-rum-vaníliaaroma keverékével, jött egy sor krém, majd egy sima piskótalap. Azt is meglocsoltam, jött rá egy adag krém, majd szitáltam rá egy kis kakaóport, hiszen erre is sima lapot helyeztem. Legyen egy kis színkülönbség. Sima piskótalap, locsolás, krém, majd felülre a másik kakaós piskóta. Kívülről bevontam a krémmel, holland kakaóport szitáltam a tetejére.
Isteni finom volt. Az egész család odavolt érte.
Legnagyobb örömömre Nagymamám - aki most gyengélkedik - 1 perc alatt betolt egy egész szeletet. :)


Még egyszer nagyon boldog születésnapot Apa, Krisztának pedig sok boldog névnapot!! :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás