Gluténmentes kürtőskalács

Imádom/imádtam a kürtőskalácsot. Nem múlt el úgy nyár, hogy ne ettem volna. Imádtam azt a belső, puha részét, imádtam letekerni. Már nem kell nélkülöznöm. :) Annyira jó receptet találtam a mindmegette.hu-n, a lisztet kicseréltem és indult is a munka. :)
1,25 dl langyos, cukros tejben felfuttattam 15 g Budafoki élesztőt. Kimértem 125 g Schär mix B, 125 g Nutri free mix per pane lisztet, majd beleöntöttem az élesztős tejet. 30 g cukrot, egy csipet sót, 30 g olvasztott vajat és egy tojást alaposan elkevertem robotgéppel, majd a liszthez adtam és a robotgép dagasztófejével alaposan eldolgoztam. 30 percet hagytam kelni.
Puskás Betti fantasztikus és kreatív ötletére alapozva, 0,33-mas Coca colás dobozokat lemostam, bevontam alufóliával, majd megkentem olajjal. Erre tekertem fel a 2 cm vastagságúra vágott tészta csíkokat. A doboz két végét megfogtam és a rajta lévő tésztával együtt kis lisztezett deszkán körbegörgettem, hogy "összetapadjanak" a csíkok. Megolvasztottam még egy kis vajat, megkentem a kalácsokat és finomabb szemcséjű kristálycukorba forgattam. (A finomabb szemcsét úgy értem el, hogy zacskóba tettem a kristálycukrot és jópárszor átmentem rajta a nyújtófával.)
175 fokon sütöttem kb. 20 percig. 
Egyszerűen isteni lett. Kürtőskalács ízzel, kürtőskalács állaggal. ♥


Ki fogom majd próbálni a szenes verziót is, mert az a karamell azért elég finom rajta... :) De most a technika nem tette lehetővé, de lesz még nekem kemencém... :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

8 hozzászólás

  1. Úristen, végig gurult egy könnycsepp az arcomon, én is akarok :D

    VálaszTörlés
  2. Óóóóó.... :)))))
    Minden vágyamat teljesíted, a múltkor a lángos, most a kürtőskalács. Ha még egy rétesrecepted is lenne.... :)))
    Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, nagyon örülök, hogy sikerült eltalálni pont azokat, amiket szeretnél. :) A rétessel kapcsolatban nem ígérhetek semmit, de felírom az elkészítendők listájára. :)

      Törlés
  3. Hat ez nagyon csodalatos :)... cask egy dolgot szeretnek kerdezni - old miles lisztem van azzal lehet kesziteni, mert a zsemles probalkozasom kudarcba fulladt .. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) Ezt a lisztet még sosem próbáltam, úgyhogy ebben sajnos nem tudok segíteni. :( Érdemes keverni először, aztán ha jó, akkor lehet nagyobb adagban is megpróbálni... :)

      Törlés
  4. Ebből az adagból hány darab lesz? Mennyi dobozt gyűjtsek? :)

    VálaszTörlés