Gluténmentes perecek

Már írtam egy előző receptnél, hogy nagy perec-matyiként voltam számon tartva egész életemben. Amikor persze megszűnt a jó-világ (ami alatt azt értem, hogy nem térhetek be minden szembejövő pékségbe mindenféle térfogatnövelővel telepumpált pereceket venni) sajnos nem tudtam kiélni a perec-matyiságomat.
Most viszont olyan perecet csináltam, mint amiket pékségekben lehet venni - csak gluténmentesen! Nem fogjátok elhinni, amíg ki nem próbáljátok. Kívül roppan, belül puha... és tudjátok milyen receptből? Puskás Betti kiflijeinek a receptjéből, csak egy kicsit több lisztet adtam hozzá. :) Hát valami csoda.

1 dl langyos, cukros vízben felfuttattam 15 g Budafoki élesztőt. Kimértem 170 g Schär mix B-t, 100 g Nutri Free mix per pane lisztet, egy kis sót és psylliumot, majd beleöntöttem az élesztős vizet és még + 1,5 dl vizet, majd a robotgép dagasztófejével alaposan eldolgoztam. Hozzáadtam 3 ek. olívaolajat és simára dagasztottam. 
A tésztát négyfelé osztottam, pereceket formáltam belőlük, majd zsírpapírral bélelt tepsibe tettem és 60 fokos sütőben kelesztettem fél órán át. Amikor letelt a fél óra, megkentem olívaolajjal és 175 fokra kapcsoltam a sütőt. Negyed óra elteltével sóhabot löttyintettem a perecekre (3 ek. víz, 2 ek. rizsliszt, 1 ek. só), majd még 10-15 percre visszatettem őket 175 fokra.
És 4 csodát vettem ki a sütőből. Betettem 4 perec formájú kelt tésztát és 4 csoda lett belőle. Erre varrjatok gombot... isteni finomak!! :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás