Gluténmentes, laktózmentes túrós batyu

Volt egy fél doboz laktózmentes túróm. Anya vette, mert egyik nap túrós tészta volt az ebéd, de egyedül nyilván nem fogyasztok el 25 dkg túrót... Hiába vagyok nagyétkű - ami megjegyzem: még mindig nem látszik meg, de már nem is a ropik táborát erősítem. Már kiteszek egy grissini-t hála Istennek.
Délután azon tanakodtam, mi készüljön a fél doboz túrómból, mielőtt megromlik. Először a pite járt a fejemben, aztán beugrott, hogy milyen régóta ki szeretném próbálni a túrós batyut. Nem is értem, miért nem ez volt az első gondolatom. Uzsgyi a konyhába, kezdődhet a móka. Az alapreceptet ITT találtam, gluténmentesítettem. Laktózmentesíteni nem volt nagy cucc, csupán laktózmentes tejet, tejfölt, túrót és vajat használtam.

1,25 dl langyos cukros, laktózmentes tejben felfuttattam 15 g Budafoki élesztőt. 150 g Schär mix B liszt, 100 g Nutri Free mix per pane liszt, egy ek. cukor, kis só (a Nutri Free miatt alapból kicsit sósabb lesz a tészta) keverékébe öntöttem - miután felfutott -, majd 4 dkg olvasztott laktózmentes vajat és egy kisebb tojást kevertem bele és robotgép dagasztófejével alaposan eldolgoztam. Körülbelül 45 percet hagytam kelni.
Közben elkészült a töltelék: felvertem egy tojást 1 ek. cukorral és egy csomag vaníliás cukorral, hozzáadtam egy kiskanálnyi laktózmentes tejfölt, egy csapott evőkanálnyi rizsdarát, belereszeltem egy (alaposan megmosott) citrom héját és a fél doboz túrót (125 g ) is belekevertem. Mazsolát nem tettem bele, mert az nem volt.
Miután kb. duplájára kelt a tészta, kinyújtottam (én kb. 4 mm vastagságúra) majd tetszőleges méretű négyzeteket vágtam belőle. A közepébe beletöltöttem a tölteléket, majd felhajtottam az egymással szembenlévő sarkokat és kicsit megnyomkodtam.
Még kb. 5 percet hagytam állni, majd egy kis tejes tojássárgájával megkentem és 175 fokos sütőben 25 percig sütöttem.


Naggggggggggyon finomak lettek! És megint pékségben érzem magam, akárcsak pár nappal ezelőtt, amikor a perecek készültek el... :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás