Gluténmentes tortilla/wrap

Egyre több gyorsétteremben kapható wrap, én még egyiket sem kóstoltam, viszont amint megláttam egyet, rögtön beindult a nyálelválasztásom. Annyira, de annyira jól néznek ki, hogy nem igaz. Főleg a rántott csirkemellcsíkos jön be nekem. Így tegnap felvetettem Anyának és Bálintnak, mi lenne, ha ez lenne a vacsora. Mindketten bőszen bólogattak, így neki is álltunk.
Összesen 8 wrap készült, ehhez két kisebb csirkemellet megmostam, és apró csíkokra szeltem. Bálint besózta őket, majd bepanírozta a kis csirkecsíkokat (rizsliszt-tojás-burgonyapehely). Én addig begyúrtam a tésztát, aminek az alapreceptjét ITT  találtam, gluténmentesítettem.
150 g Schär mix B-t, 100 g Barbara kenyér-és kelt tészta lisztet, 50 g rizslisztet és egy kis sütőport elkevertem. 4 ek. olívaolajjal, majd kb. 170 ml vízzel alaposan eldolgoztam. Jó, gyúrható kis tészta lett a végeredmény.
Kicsit hagytam állni a tésztát, addig forró, bő olajban kisütöttem a panírozott csirkemellcsíkokat.

A begyúrt tésztát 8 részre osztottam és egyesével papírvékonyra - nem viccelek -, papírvékonyra nyújtottam őket. Először azt hittem, össze kell gyúrnom két adagot, mert egy gombócnyi tésztát már teljesen vékonyra nyújtottam, mégis nagyon kis apró maradt. A vékony nem elég, komolyan papírvékonyra kell nyújtani. Annyira, amikor már érezzük, hogy kb. palacsintanagyságú. Gluténmentes tésztából! Garantált a büszkeség! :D
Amikor a lehető legvékonyabbra nyújtottam, előkaptam egy tányért (nagytányér és kistányér közti méret) és körbevágtam, hogy egyenletes kört kapjak. Serpenyőben sütöttem ki (nem kell alá olaj). Mikor felhólyagosodott az egyik oldala, akkor már meg is fordítottam és a második oldalát nagyon rövid ideig sütöttem. Vigyázni kell vele, mert ha túlsütjük, akkor széttöredezik. Kevés idő is elég neki, mert nagyon vékony tésztáról beszélünk.

Ahogy kivettem a serpenyőből, rögtön elkezdtem tölteni. Ez azért fontos, mert ha kihűl, akkor elkezd töredezni - persze mikróval megoldható a dolog, de így egyszerűbb. :)
A serpenyőből kivett tortillát megkentem majonézzel, beterítettem salátával és középre felsorakoztattam a csirkemelleket, és paradicsomszeleteket. Kis majonézzel meglocsoltam, feltekertem és alufóliában csavartam az alját.
Mindenki imádta. :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás