Gluténmentes fagyizás


Sajnos nagyon ritka az olyan fagyis, ahol gluténmentes fagylaltot is árulnak - főleg itt, vidéken. Ha van is olyan, sajnos nagyon ritka az olyan fagyis, aki elkülönítve tárolja a gluténmentes ízeket, külön kanállal méri és vigyáz arra, hogy ne potyogjon bele a nem gluténmentes tölcsér morzsája.
Természetesen van ilyen, és roppant boldog vagyok, hogy fejlődünk. A Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok csoportban egyre több olyan írással találkozom, hogy itt meg itt lehet gluténmentes fagylaltot kapni és nem csak finom, megbízható is. :)
Ezzel szemben sajnos nagyon sok a negatív tapasztalat a fagyiárusokat illetően. (Tisztelet a kivételnek.)
Csak saját példákat sorolnék fel. Nem gyakran próbálkozom be fagylaltárusoknál, de előfordul. Egyszer hallottam, hogy egy közeli cukrászdában van gluténmentes fagyi. Bementem, megkérdeztem. A válasz egyértelműen meghatározta, mit is kell cselekednem.
"A glutén melyik is? A cukor?" Miután elmagyaráztam, hogy a glutén "melyik is", köszöntem szépen, és inkább nem kértem a fagyiból.
Egy másik helyen megnyugtattak, hogy gluténmentes a fagylalt, sőt a citromos és az epres laktózmentes is. Megörültem neki, lemosott kanállal kis pohárkába kértem, és hazafelé majd' meghaltam, úgy görcsölt a hasam. Itt határoztam el, hogy amíg nem látom nagy táblákkal hirdetve és külön tárolva, külön kanállal mérve a gluténmentes fagyit, többet nem próbálkozom be. Inkább eszem itthon. :)
Tesómtól kaptam egy doboz gluténmentes tölcsért és az ALDI-ban vásárolt glutén-laktóz- és cukormentes isteni finom fagyit kanalazom bele.
100 %, hogy gluténmentes, ízre is fantasztikus és bármikor el tudom készíteni... :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Tags:

Share:

3 hozzászólás

  1. Épp ma ettem gluténmentes fagyit, igaz, hogy Pesten. Levendula kézműves fagylaltozó, van több üzletük is, minden fagyihoz külön kanál, és minden fagyi tábláján ott a felirat, hogy mitől mentes. Ja, és nagyon finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó kis hely lehet! :) Egyszer én is ellátogatok majd oda. De biztosan egyre több ilyen hely lesz, addig pedig marad a házi megoldás, vagy megelégszem évi 1-2 alkalommal, amikor Pestre utazom.
      Nagyon köszönöm a tippet, örülök, hogy ilyen jó élményben volt részed. :)

      Törlés
    2. Veszprémben is van ilyen fagyizó, a Vár alatt, a Margit-romok mellett. Málnás menta, muskotályos körte, kókuszos nutella, levendulás étcsoki stb. ...

      Törlés