Gluténmentes lekváros levél

A túrós batyu sikerén felbuzdulva - ami még másnap is tökéletesen puha és isteni finom volt - gondoltam megpróbálkozom egy lekváros verzióval is. Úgy tűnik, mostanában pékárukban utazok, a sós pereccel kezdődött minden. És minden annyira finom, hogy maximálisan meg vagyok elégedve magammal. Lehet, hogy péknek állok. Gluténmentes péknek, olasz séf már úgyis voltam.
Ugyanazt a tésztát használtam, amit a túrós batyunál is, vagyis: "1,25 dl langyos cukros, laktózmentes tejben felfuttattam 15 g Budafoki élesztőt. 150 g Schär mix B liszt, 100 g Nutri Free mix per pane liszt, egy ek. cukor, kis só (a Nutri Free miatt alapból kicsit sósabb lesz a tészta) keverékébe öntöttem - miután felfutott -, majd 4 dkg olvasztott laktózmentes vajat és egy kisebb tojást kevertem bele és robotgép dagasztófejével alaposan eldolgoztam. Körülbelül 45 percet hagytam kelni."
Miután szépen megkelt, kicsit átgyúrtam, majd rizsliszttel szórt deszkán 3-4 mm vastagságúra nyújtottam. Négyzeteket vágtam a tésztából (6 db lett), majd a négyzetek közepére 1-2 megpakolt evőkanál baracklekvárt raktam. Két egymás melletti oldal szélét megkentem tojásfehérjével, majd a két simán maradt oldal közti sarkot a vele szemben lévőre hajtottam és az ujjaimmal összenyomogattam a szélét. Zsírpapírral bélelt tepsibe tettem őket, és még 10 percet kelesztettem. Utána megint le kellett nyomkodni a széleket, mert a kelesztésnél túl szabadnak érezték magukat. 1 tojássárgáját elkevertem egy kis laktózmentes tejjel, ezzel kentem meg a kis párnák tetejét és 175 fokos sütőbe tettem őket kb. 25 percre.



Gyönyörű színnel jöttek ki a sütőből, és ismét leírhatatlanul finomat alkottam.Bocsánat, hogy magamat dicsérem, de tényleg fantasztikus lett. :$

sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás