Gluténmentes bolognai csónakok

Egyik nap feltettem magamnak a kérdést: mit ennél, Dóri? Hosszas tanakodás után arra jutottam, hogy egy-két bolognai csónakocska lecsúszna. Akkor még azt sem tudtam pontosan, hogy is néz ki egy bolognai csónak és hogy készül, de 1,5 óra múlva teljesen kiderült számomra. (Általában így szoktam sütni, először nevet adok neki, majd a nevéhez hűen igyekszem elkészíteni.)
Először is bedagasztottam a kelt tésztát: 150 g Schär mix B-t és 150 g Nutri Free mix per pane lisztet elkevertem 4 g Dr. Oetker instant élesztővel, egy kis psylliummal, 1 tk. sóval. Beleöntöttem 1,5 dl meleg tejet, majd hozzáadtam egy tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Még 3 ek. olívaolajat tettem bele, végül pedig kb. 1 ek. tejfölt. Tovább dagasztottam és 40-50 percet hagytam kelni.
A töltelék esetemben borzasztó könnyű volt, hiszen csak kivettem a mélyhűtőből a már előre lefagyasztott bolognai szószt - ami egyébként ÍGY készül.
Mikor megkelt a tészta, óvatosan átgyúrtam és 6 gombócra szedtem. A tésztákat a videónak megfelelően nyújtottam ki (videó linkje ITT, körülbelül 6:30-tól érdemes nézni), töltöttem meg és formáztam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, mindegyiket megszórtam reszelt sajttal és egy kevéske oreganoval. Megkentem a szélüket tejes tojássárgájával és 175 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem őket.

Nagyon könnyű és puha tésztákat kaptam. :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás