Gluténmentes meggyes kosárkák

Vettem szilikonos muffinformákat... már jó néhány hónapja. Nagyon szégyelltem magam, hogy ott állnak, de még egyszer sem próbáltam ki őket. Őszinte leszek, a muffinért nem vagyok oda. Régen imádtam, ma már annyira nem szeretem. De a lényeg: meggyes pitét szerettem volna készíteni, gondoltam, muffinformák segítségével lebontom adagokra.
Először elkészítettem a meggyes tölteléket, hogy legyen ideje hűlni. Nekünk 1 literes befőttesüvegekben vannak eltéve a meggybefőttek, körülbelül egy fél üvegnyi meggyet használtam fel 1 dl meggylével. Belecsavartam egy fél citrom levét, majd hozzáadtam 3 ek. cukrot és elkezdtem összefőzni. Fél csomag vaníliapudingot kikevertem 0,5 dl vízzel, és mikor már picit rotyogott a meggy, hozzáadtam és besűrítettem. Mikor már kellő állagot kapott, összesűrűsödött a kis meggyes töltelék, félretettem hűlni. (Majd mindenképpen kóstoljuk meg, ha túl savanyúnak ítéljük, tehetünk még bele egy kis cukrot vagy édesítőt.)
A pitetésztához Anya régi almáspite tésztájának receptjét vetettem be, nagyon egyszerű, könnyen gyúrható, nem törik. 15 dkg Schär mix B-t elkevertem 5 dkg Mester süteményliszttel, 4 dkg cukorral és egy csomag vaníliáscukorral. Beletettem 8 dkg margarint, elkezdtem összemorzsolni, ment bele egy tojást is, tovább morzsolgattam, majd amikor elkezdett összeállni, már gyúrtam. Ha száraz, akkor kis tejföl még mehet bele, ha ragacsos, akkor még lisztet adjunk hozzá - ez a tojás méretétől függ.
Rizsliszttel szórt szilikonlapon kinyújtottam, majd fogtam egy vizespoharat, és azzal szaggattam belőle köröket. Ezek a körök tökéletesen passzoltak a muffinformába. Fogtam egy formát, fogtam egy kört és alaposan belerendezgettem úgy, hogy kis kosárkát képezzen. Mindeközben szaggattam a tésztából annyi kisvirágot is, ahány kosárka készült.
A kosarakat megtöltöttem a meggyes töltelékkel, rátettem a virágokat, majd 175 fokos sütőben addig sütöttem - kb. 20-25 perc - amíg picikét megkeményedtek a kosárkák.


Hát annyira finom, hogy egyszerűen tudom leírni... Az édes tészta a savanykás töltelékkel, te jó ég!
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás