Gluténmentes pogácsa zsírszegény verzióban

Ez a finomság úgyszint a 6. Tegyük Együtt Egymásért találkozóra készült. Valamilyen jó kis pogácsát szerettem volna elkészíteni, de mivel arra törekedtem, hogy Áginak is megfeleljen, így igyekeztem zsírszegény verzióban előállni vele.
375 g Schär mix B-t elkevertem 4 g Dr. Oetker instant élesztővel, 1,5 tk. sóval, beletettem 150 g laktózmentes túrót, 60 g olvasztott Liga margarint, 1 tojást + 1 tojás fehérjét, valamint két evőkanál laktózmentes tejfölt. Ezt az összetevőrengeteget pedig robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni.
Körülbelül 40 percig kelesztettem, majd rizsliszttel szórt deszkán kinyújtottam, becsíkoztam a tetejét és kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, majd 60 fokos sütőben még 15 percig kelesztettem, így szépen szétnyíltak a "csíkok". 
Ekkor megkentem a tetejüket a megmaradt egy tojássárgája + egy kis tej keverékével, majd 175 fokos sütőben addig sütöttem őket, míg szépen megpirult a tetejük.


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás