Gluténmentes, cukormentes kakaós csiga

Csigagyáros lettem. Ám, ha Tegyünk Együtt Egymásért találkozóra készülök, akkor igyekszem nem csupán glutén- és laktózmentes változatban sütni, hanem szeretném, ha azok is tudnának kóstolni, akiknek a cukorra is oda kell figyelniük. Így ezúttal folyékony édesítővel készítettem el a kedvenc csigáimat.
375 g Schär mix B-ben elkevertem 4 ml Süssina folyékony édesítőt, 6 g instant élesztőt, egy kevés útifűmaghéjat, majd hozzáöntöttem 2 dl meleg laktózmentes tejet, beleütöttem (mérettől függően) 1-2 tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Felolvasztottam 50 g kókuszzsírt, majd ezt is hozzáöntöttem és tovább dagasztottam.
A szépen összeállt tésztát 50 percig hagytam kelni, gyönyörű szépen megkelt, körülbelül duplájára. Rizsliszttel épphogy megszórt deszkán vékonyra nyújtottam, majd megkentem felolvasztott kókuszzsírral (kb. 20 g-nyi), amibe előtte elkevertem kb. 3 ml folyékony édesítőt. Holland kakaóport szitáltam rá és feltekertem.
Szokás szerint cérnával vágtam le a csigákat, majd zsírpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket és 60 fokos sütőben még 15-20 percig kelesztettem a csapatot. Feltekertem 175 fokra a sütőt, 20 percig sütöttem őket, kivettem, meglöttyintettem mindegyiket langyos vaníliaaromás-édesítős-laktózmentes tejjel és még 3-4 percre visszatettem a sütőbe. 

Mit tanultam?
Tartottam tőle, hogy a holland kakaó így "töményen" keserű lesz, így nem mertem sokat szórni, pedig még lehetett volna. Legközelebb nem fogom vissza magam. ;)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás