Gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes zsírszegény pizzafalatok

A csoda pizzareceptemet használtam most is, de úgy, hogy Áginak is jó legyen. Ezért ismét igyekeztem zsírszegény verziót alkotni... és mivel Ági nem ehet kukoricát, brokkoli került rá, ami egy csodás, szerencsés véletlen volt. Eszembe nem jutott volna magamtól brokkolit tenni a pizzára, de annyira finom volt!!! Innentől csak az kerül rá. :)
250 g Schär mix B-be beletettem 4 g instant élesztőt, 1 tk. sót, 1 ek. burgonyapelyhet, majd ezeket alaposan összekevertem. Hozzáadtam 2 dl meleg vizet és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Ezután ment bele 15 g olvasztott Liga margarin és tovább dagasztottam. Mikor szépen összeállt, körülbelül 40 percet kelesztettem.
Gyönyörűen megkelt. Apró kis darabkákat csipegettem belőle, golyót gyúrtam, majd szétlapítottam. Mivel a zsírt kerültem, ezúttal nem olajjal kikent tepsibe, hanem sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. Megkentem házi paradicsomszósszal (nagyon egyszerű - turmixgéppel pépesítek egy kis parikonzervet, sózom, borsozom, majd egy kis oregano, bazsalikom is kész is... de persze lehet variálni), majd csirkemellsonkát tettem rá, kis párolt brokkoli darabokat és a tetejére egy nagyon kevés sajtit - ez el is hagyható, ha már zsírszegény pizzafalatokat készítünk.
175 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem őket, és már az illatoktól elájultam, annyira jó!!!

 sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás