Gluténmentes virslis virágok

Anya a minap vett egy csomag virslit. Mikor megláttam a hűtőben, már akkor elkezdett foglalkoztatni a dolog, hogy mit is lehetne kihozni belőle. Ismét eljött az az időszak, amikor a konyhában próbálom kiélni a kreativitásom, mert az iskolában már kimerültem. Így a Pinterest-et hívtam segítségül, és akkor született meg az ötlet, hogy bizony virslis virágokat fogok csinálni, olyan kis csinosak.
Gyorsan előszedtem egy sós kelt tészta receptet és neki is veselkedtem. 125 g Schär mix B-t és 125 g Nutri free mix per pane lisztet alaposan összekevertem 4 g Dr. Oetker instant élesztővel, egy kevéske cukorral és 1-1,5 tk. sóval.  Hozzáöntöttem 1,5 dl meleg laktózmentes tejet, beleütöttem egy tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Mikor nagyjából összeállt, beletettem 3 ek. olívaolajat és tovább dagasztottam, majd 40-50 percig hagytam kelni, gyönyörű lett.
A már jó laza, könnyű tésztából apró gombócokat szedtem le, kinyújtottam és... ezt a folyamatot nem írom le, bemásolom a képet Pinterest-ről és tökéletesen látni fogjátok, hogyan is csináltam.
Mikor megformáztam őket, a tepsiben még körülbelül 15 percig pihentettem a csokrot, majd megkentem a szirmokat tejes tojássárgájával és 175 fokos sütőben 20-25 percig sütöttem őket.
Csodaszépek és csodafinomak! :) Mi ketchuppal ettük, úgy eveztünk az ízek tengerén...


És az útmutató:
forrás: Pinterest
 
Én a közepére is beforgattam egy kis virslit, szerintem olyan jól mutat úgy. És valamivel vékonyabb kis szeletkéket vágtam, így több szirmom lett. Mármint a virágaimnak lett több szirma.

 sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás