December 1. - Gluténmentes kakaós-fahéjas keksz, avagy 100% gluténmentes adventi naptár

Nem csak a virtuális ablakocskák nyitogatása kezdődik meg a blogon, hanem a gyerekek - vagy gyermeklelkű felnőttek - is megkezdhetik a visszaszámlálást karácsonyig. A készen kapható, csokis kalendáriumok közül azonban a legtöbb sajnos glutént tartalmaz, így most egy nagyon egyszerű és nagyszerű, otthon elkészíthető, kreatív adventi kalendárium ötletet osztok meg Veletek. :) Egy pinterest-en látott kép adta az ihletet, és pont kapóra jött, hogy előtte rendeltem Ebay-ről betű- és számnyomókat. Akinek nincs ilyen kis felszerelése, cukormázzal is írhatja a számokat, azzal is nagyon hangulatos! :)
10 dkg Schär mix B-t és 10 dkg Mester süteménylisztet elkevertem 6 dkg porcukorral, 1 mokkáskanál sütőporral, kb. 1-1,5 ek. holland kakaóporral és egy kk. fahéjjal. Hozzáütöttem egy tojást, majd belekockáztam 5 dkg Liga margarint és összegyúrtam a tésztát. Eleinte morzsolgatni kell, lehet, hogy nem fog rögtön összeállni, de a kitartó morzsolgatás meghozza az eredményét és nagyon jó állagú kis tésztát fogunk kapni. :)
Vékonyra nyújtjuk, tetszőleges mintákat szaggatunk - én maradtam a klasszikus szív, csengő, csillag formáknál, egyedül 24-ére vetettem be a karácsonyfát. Akinek van műszere, az most nyomkodja bele a számokat, akinek nincs, az süsse ki. 175 fokon kb. 10 percig sülnek.
Ha nincs műszer, akkor felverünk egy tojásfehérjét, majd 14 dkg porcukrot belekeverünk, és zacskóba töltve - sarkát kivágjuk - rárajzoljuk a számokat.



Kellemes visszaszámlálást kívánok!
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás