December 23. - Gluténmentes bejgli


Imáááádom a mákos bejglit, ez a kedvenc karácsonyi lakomám. Úgy érzem, hogy a boldogság apró részecskéi valahogy mindig a máktöltelékben bújnak meg. 2 alapvető dolog kell a karácsonyhoz: mákos bejgli és Reszkessetek betörők. (Természetesen csak viccelek... vagy nem?).
Idén annyiban változott a recept, hogy lecseréltem a liszteket, de minden maradt a régi kerékvágásban.

75 ml langyos, laktózmentes tejbe tettem egy mokkáskanál cukrot, majd felfuttattam benne 17 g Budafoki élesztőt. Egy tálba kimértem 165 g Nutri Free mix per pane és 165 g Schär mix B lisztet, 17 dkg margarint majd egy tojással elkezdtem morzsolgatni. Hozzáöntöttem a már felfutott élesztős tejet, majd robotgép dagasztófejével alaposan átdolgoztam. Gyönyörű állagú tészta lett, fél órát hagytam kelni. Addig elkészítettem a töltelékeket.

  • Mák: 15 dkg mákot ledaráltam 7,5 dkg cukorral, majd 1 dl laktózmentes tejjel egyszer felforraltam. Kis citromhéjat reszeltem bele, majd fél evőkanál mézzel elkevertem.
  • Dió: 15 dkg diót ledaráltam, majd 7,5 dkg porcukrot adtam hozzá. Fél dl tejjel és egy fél evőkanál mézzelösszekevertem.
A már megkelt tésztát két egyenlő cipóra osztottam, majd egyesével átgyúrtam, és az egyiket kinyújtottam. Megkentem az egyik töltelékkel, feltekertem, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, majd kinyújtottam a másikat is, megkentem a másik töltelékkel, feltekertem és tepsibe tettem. Megkentem a tetejüket tojással, majd még fél órát hagytam kelni. Fél óra után megkentem még egyszer tojással, majd villával beszúrkodtam a tetejüket és 175 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem őket.


Természetesen kicsit szétrepedtek itt-ott, de nem is bejgli lenne, ha nem repedt volna szét. Viszont isteni finomak. ♥


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás