December 11. - Gluténmentes, cukormentes, laktózmentes mézeskalács


Avagy az egyik sütemény, amit a Tegyünk Együtt Egymásért decemberi találkozóra készítettem. Habár a szombatit nem fényképeztem le, ma újrasütöttem, úgyhogy meg lett örökítve. :)
Mindenkinek nagyon ízlett, főleg a gyerekeknek. Valamiért nagyon eltaláltam most a "fűszerezését". Picit változtattam a tavalyi arányokon, le is jegyzem gyorsan a receptet.

20 dkg Barbara kenyér- és kelttészta lisztet és 20 dkg Schär mix B-t elkevertem 1 tk. szódabikarbónával, majd úgy szemmértékre szórtam bele fahéjat és egy kis tört szegfűszeget. Hozzáadtam 15 ml Süssina folyékony édesítőt, majd 5 dkg Liga margarint, 3 tojást és 3 ek. mézet. Alaposan összegyúrtam, nagyon jó állagú tésztát kaptam, rögtön lehet is vele dolgozni. Rizsliszttel szórt deszkán kinyújtottam, majd elővettem a kedvenc karácsonyi formáimat (a kiscsizma és a hintaló újak ♥) és kiszaggattam őket.
Aki szeretné, megkenheti a tetejét tojással, én már évek óta a matt-kalácsok híve vagyok, így ez a lépés nálam elmaradt. Egy tepsinyi mézi 175 fokon kb. 8-10 percig sül.
Isteni finomak lettek, nem túlzok! ;)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás