December 7. - Gluténmentes kakaós csiga

El tudnám képzelni ezt az adventi időszakot úgy, hogy minden reggel friss péksüteményre kelek, amit a Mikulás manói készítenek el nekem minden hajnalban, a konyhában sürögve-forogva. Sőt, még a szemem előtt van az a jelenet is, ahogy battyognak fel a lépcsőn a piros és zöld csíkos kis sipkájukban (aminek a végén apró kis csengő csilingel) és hozzák a gőzölgő, friss péksüteményt. Minden este kiírnám nekik egy papírra, mit szeretnék, reggel pedig azzal ébresztenének.
Na és akkor itt vége a szép álomnak, mert az ilyen csoda-reggeliknek azt hiszem már régen lőttek, viszont az isteni, gőzölgő péksütinek nem. Csak éppen magamnak kell elkészítenem, de annyi baj legyen, úgyis szeretek sütni. :)
Egy régebbi receptet alakítottam át gluténmentessé, és minden elfogultság nélkül azt kell mondanom: fantasztikusan sikerült!
1,25 dl langyos, cukros (laktózmentes) tejben felfuttattam 20 g Budafoki élesztőt. Egy tálba kimértem 125 g Nutri Free mix per pane, 125 g Schär mix B lisztet, 1 kk. cukrot, kevés psylliumot és 1 ek. burgonyapelyhet. Amint felfutott az élesztő, a lisztes keverékbe öntöttem, majd robotgép dagasztófejével elkezdtem alaposan eldolgozni. Beleütöttem egy tojást, majd folytattam a műveletet. Megolvasztottam kb. 50 g vajat, ezt is hozzáöntöttem, majd szintén tovább dagasztottam a tésztát. Gyönyörűen elvált az edény falától, letakartam, majd meleg helyen 1 órán át kelesztettem. 
A hatalmasra kelt tésztát rizsliszttel vékonyan szórt deszkán téglalap alakúra nyújtottam, majd megkentem egy kis olvasztott vajjal/margarinnal. Összekevertem kb. (ezt csak kb-ra tudom, mert szemmértékkel csináltam) 3-4 ek. cukrot és 2 ek. holland kakaóport, és az olvasztott vajjal megkent, kinyújtott tésztára szitáltam. Feltekertem, majd tetszés szerinti vastagságúra szeltem fel. (Érdemes cérnával dolgozni, akkor kapjuk meg ezt a tökéletes formát.)
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, majd 15 percre 175 fokos sütőbe tettem.  15 perc után kivettem őket, megkentem a tetejüket vaníliás cukros tejjel, majd még 5 percre visszatettem. 
Isteni finomak lettek!!! Majdnem, mintha egy igazi karácsonyi manó készítette volna... :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

2 hozzászólás

  1. Szia. Nagyon ügyes vagy! Gyönyörűek! Viszem is a receptet... ;-) Ma meg szeretném lepni a kislányomat, mire hazaér a suliból... :-)
    üdv. Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Évi!
      Nagyon köszönöm! Biztos vagyok benne, hogy örülni fog a lányka, mert isteni finomak! :)

      Törlés