December 19. - Gluténmentes csokoládé házilag

Amikor láttam a Fem3 Caféban Mona házi csokijait, onnantól kezdve el szerettem volna készíteni. (Apropó, ha valaki nem látta volna: http://fem3.hu/musoraink/fem3cafe/9546_hazi_csokolade.html)
Annyira, de annyira jól néznek ki, és azért az mégiscsak valami, ha az ember magának gyártja a csokoládét... :D
Úgyhogy neki is láttam. Kisebb adagot készítettem, meg csökkentettem a kakaópor mértékét, mert nem szerettem volna túl keserű csokit. Felolvasztottam 80 g kókuszzsírt, mikor felolvadt, beletettem 30 g holland kakaóport, 1 ek. cukrot - nagyon gyorsan kell keverni a kókuszzsír miatt - és 2,5 ek. kókuszkrémet. Alaposan kevergettem, majd mikor kezdett sűrűsödni, levettem a tűzről és elkezdtem megtölteni a  szilikonformáimat. Csak feléig töltöttem, a közepükbe kis karamelldarabkát tettem (Sparban lehet kapni gluténmentes, cukormentes változatot), majd feltöltöttem egészen a tetejéig. Mélyhűtőbe tettem, mert nagyon kíváncsi voltam, de egyébként ha van időtök, elég a hűtő is neki. :)


Ez most olyan jó kakaós lett, úgyhogy azoknak ajánlom, akik szeretik a keserű/étcsokit. Anyának meg Apának nagyon bejön. Viszont aki inkább tejcsokis - ahogy én is - tegyen bele több cukrot és több kókuszkrémet. Legközelebb én is tuti így cselekszem. :)

Ja, és a karamella. :)

sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás